pc start niet meer veder dan post scherm ( lees veder )

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeForce

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
123
hallo allemaal

ik heb dit probleem vandaag ondervonden en zou graag jullie mening willen weten ik zal zo uitgebreid mogelijk uitleggen wat er gebeurt is en wat ik al gedaan heb


ok ik zit vanavond een film te kijken en dit gebeurt midden in de film: scherm ging op zwart muis en toetsenboard gingen uit pc bleef gewoon door gaan

ok dat is wat er gebeurt is eerste gedachten foutje reboot me pc reboot ging niet goed en kwam niet veder dan post screen ( ook bios etc was onbereikbaar )

heb hem toen nog 3 keer ge-reboot voor ik veder ging met de volgenden stappen ( ook dit werkten overgens niet om door het post screen te komen )

vervolgens heb ik alle usb draadjes stickies externe hhd's los gehaald en toen nogmaals opgestart bleef ook weer hangen op het post screen

heb daarna alles los gekoppelt behalfen me video kaart ( heb ook de video poort op me MB geprobeert zelfden resultaat ) ( ook ram ) en nog maals opgestart nog kwam ik niet veder dan post

screen vervolgens alles 1 voor 1 weer aangesloten

en getest dit heeft niks geholpen tot dus ver heb vervolgens alles weer los gehaald het kleine beetje stoff wat er in me kast zat verwijdert en toen alles nogmaals aangesloten

na dit gedaan te hebben heb ik nogmaals me pc opgestart en heb hem nu gewoon laten staan na 10min was hij bereid windows te gaan laden maar zodra ik het windows logo met laadt dingtje zag

werd zo wel mijn scherm als mijn muis en toetsenboard weer uit geschakelt na dat dit gebeurt is heb ik mijn pc afgesloten de stroom er afgehaald en de battery verwijdert in de hoop dat mijn

systeem zou reseten maar ook dit heeft niet geholpen sterker nog ik krijg nu helemaal geen beeld meer .......... ik heb alles geprobeert wat ik weet heb gegooglet maar ook dit gaf weinig resultaate

of dingen die ik al geprobeert heb nu is mijn vraag aan jullie of jullie een oplossing of oorzaak kunnen vast stellen met de informatie die ik jullie heb gegeven

pc stats :
MB : asus m5a78l-m usb 3
ram : 2x 4gb crosshair vengance
video : ugh msi.....1gb ..... tis in elk geval een ati kaart :)
hdd: wd 500gb
soft : win 8.1

p.s hoop dat dit op de juiste afdeling staat

M.v.g

GeForce
 
Is er een pc-speaker aangesloten op het moederbord, zodat eventuele beep-codes van de BIOS gehoord kunnen worden..?
Voor alsnog gaat mijn vermoeden uit naar een defecte voeding.
Je moet proberen de pc zo kaal mogelijk op te starten: alleen processor, HDD en voeding op het moederbord.
Ramm en videokaart verwijderen, monitor op onboard video aansluiten indien aanwezig.
Wat gebeurd er dan..?
 
Laatst bewerkt:
hallo


sorry dat ik al tijd je niet terug ben geweest had even tijdelijk geen internet

na veel dinge geprobeert te hebben en der achter gekomen te zijn dat me atx cable vast gesmolten zat heb ik een nieuwe MB en PSU besteld en in gebouwd

met de hoop dat dit het probleem zou verhelpen

het gaat hier dus om een neiuwe MB en PSU

na alles te hebben in gebouwd en de pc aan gezet te hebben gebeurt vrij weinig de coolers gaan draaien hdd led geeft aan bezig te zijn maar scherm blijft uit en muis en toetsenbord

gaan aan uit of blijfen uit

MB geeft geen fout codes door
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan