Processor word te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darksyder

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2016
Berichten
6
Goede dag.

Dit is mij eerste post hier dit omdat ik met een probleem zit met mij processor temperatuur vandaar toch maar even een acountje aan gemaakt.

Het probleem doet zich al een paar weken voor ik denk een week of 5 a 6. Het is alleen als ik met dingen bezig ben zoals browser games en youtube als hij laat maar zeggen stationair draait ligt de temp tussen de 58 en de 70 maar zodra ik dingen begin te doen vooral youtube stijgt de temp zodanig dat de cooling fan aanslaat de temp ligt dan ongeveer tussen de 75 en 85 lijkt mij en de computer zelf erg hoog vandaar dat hij gaat koelen maar dat lukt niet. zodra alles weer uitstaat stationair dus valt hij weer terug naar af en toe 58 maar meestal tussen de 60 en 70 wat ook erg hoog is neem ik aan ?. Nu heb ik hem schoongemaakt en op een open plek gezet (stond eerst in een computerkast) maar hij blijft het warm hebben.

Nu aan jullie de vraag wat kan dit zijn ? bijgevoegd nog 2 foto's van stationair en bezig. zoals jullie zien niet de nieuwste computer ;)Specy.png specy 2.png
 
Zijn dit de temperaturen voor of na het schoonmaken? Heb je bij het schoonmaken de koeler van de processor afgehaald?
 
Zijn dit de temperaturen voor of na het schoonmaken? Heb je bij het schoonmaken de koeler van de processor afgehaald?

Dit zijn de temperaturen van na de schoonmaak en ik heb niks los gehaald. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen zo techneut ben ik ook weer niet :)
 
Ik vermoed dat dan of de koelpasta niet geheel meer goed is, of dat er mogelijk toch iets los geschoten is binnen in de pc. Kan je voor ons een (paar) duidelijke foto('s) maken waarbij we de binnenkant van de pc goed kunnen zien?
 
Ik vermoed dat dan of de koelpasta niet geheel meer goed is, of dat er mogelijk toch iets los geschoten is binnen in de pc. Kan je voor ons een (paar) duidelijke foto('s) maken waarbij we de binnenkant van de pc goed kunnen zien?

Ik heb foto's gemaakt maar ik kan ze niet uploaden hier op het forum ?
 
Jawel hoor, dat kan je wel, maar je weet misschien nog niet hoe het moet. Dat doe je zo:
Klik op het icoontje om een afbeelding toe te voegen:
Naamloos.png
Vervolgens kan je de foto uploaden:
Naamloos.png

Let wel: ik dacht dat er een bestandsgroottelimiet van 2MB o.i.d. op zit, dus als dat niet werkt moet je misschien je foto even verkleinen.
 
image-2016-03-20 klein.jpgimage-2016-03-20 klein 3.jpg

Het zal aan de mb's gelegen hebben dan :) hoop dat ze duidelijk zijn na het verkleinen
 

Bijlagen

  • image-2016-03-20 klein 2.jpg
    image-2016-03-20 klein 2.jpg
    5,7 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Hallo

"Dit zijn de temperaturen van na de schoonmaak"

Dan had ik graag eens foto's gezien van ervoor ....

Op de foto's is duidelijk nog heel veel stofophoping te zien ....

O.a. in de koelribben van de c.p.u.

Dergelijke fel vervuilde p.c.'s zijn het snelst zuiver te maken d.m.v. luchtdruk (compressor)

Doe dit uiteraard buiten...

Hou de ventilatoren tegen om op hol slaan te voorkomen .

Peter
 
ervoor waren de tempraturen tegen de 90 graden en sloeg ook regelmatig vast. Nu heb ik daar minder last van tenminste hij loopt helemaal niet meer vast.

Als ik geen compressor heb hoe kan het dan het makkelijkste kan ik ook een bus lucht kopen ?
 
Hallo

"Als ik geen compressor heb hoe kan het dan het makkelijkste kan ik ook een bus lucht kopen ? "

Kun je uiteraard proberen ...

Of dit vlot zal lukken is een andere vraag ...

Dergelijke persluchtflesjes geven bijna geen debiet ... , over de druk zullen we dan maar zwijgen ...

Neem eerst het ergste stof al weg d.m.v. een dunne borstel ... let op om geen connectoren los te trekken.

Peter
 
Ik sluit me aan bij Peter: ik heb het vermoeden dat de boel nog niet schoon is tussen de koelribben. Waarschijnlijk los je het probleem op met het goed stofvrij maken van de pc.
 
Ik sluit me aan bij Peter: ik heb het vermoeden dat de boel nog niet schoon is tussen de koelribben. Waarschijnlijk los je het probleem op met het goed stofvrij maken van de pc.

Oke kan je op mij foto's wat pijltjes tekenen om de laten zien waar ik echt goed moet schoonmaken ?
 
Alles stofvrij maken.........
Alles uit elkaar halen, leer je wat van en is makkelijker schoon te maken.
Schaf een aftersale koeler aan, is gelijk de koelpasta vervangen.
 
Naamloos.jpg
Onder de ventilator, tussen het metalen onderdeel eronder (de koelribben) zie ik nog best veel stof zitten op de foto. Om daar bij te kunnen zal je de ventilator (en niet het koelblok zelf) eraf moeten halen. Dan moet je er met iets van een (oude) kwast goed bij kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan