Bekabeld internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Berichten
313
Hallo,

Ik krijg het volgende probleem niet opgelost. In de meterkast heb ik het modem van Ziggo. Van hieruit ga ik naar de router Asus RT-N66U. Hier heb ik 2 internet uitgangen. Eentje gaat naar boven naar mijn zoon (TV en PS4) en eentje naar mijn laptop. Dit werkt prima.
Maar nu heb ik ook internet nodig op de horizon box van Ziggo en kom ik 1 internet uitgang te kort. Om dit probleem op te lossen heb ik een Netgear GS105GE 5-poorts Gigabit Netwerk Switcher gebruikt.
Dus vanaf de router gaat dan 1 uitgang naar mijn zoon en 1 uitgang naar de Switcher. Van hieruit 1 uitgang naar Horizon box en 1 naar mijn laptop.
Na een uur of 5-6 heb ik opeens geen internetverbinding meer met de laptop (kabel), draadloos wel. Draait op Windows 7 Ultimate, HP Pavilion dv7.
Ik krijg de volgende foutmelding: Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server).

Hoe los ik dit op? Of hebben jullie een betere oplossing? Waarom kan ik die andere 2 uitgangen van de router niet gebruiken?
Heb via google naar oplossingen gezocht, maar kwam hier niet uit.
 
Welk modem heb je van Ziggo ?
Normaal gesproken sluit je een switch gelijk achter het modem aan, zodat je dan 5 pc's kan bedienen met een bedraad netwerk.
Op 1 van die 5 uitgangen kún je dus ook de ASUS aansluiten voor het draadloze gebeuren. (zit er geen wifi in het modem van Ziggo, en zo ja, waarom gebruik je die niet ??)
 
Heb draadloos van de Asus
Dit is 20 Mb en met kabel 120Mb. Het modem is in de electrisch kast en de router staat achter de TV
Zit een muur tussen. Ik heb gelezen dat de Switch te warm wordt en daarom alles uitvalt
Hier komen ook de leidingen van de vloerverwarming binnen. Dus de switch achter het modem hangen vind ik een goed.idee
Bij de voordeur dus ook kouder. Ik ga hem er achter hangen en als hij niet uitvalt, dan sluit ik de kabels via de kruipruimte aan. Bedankt Whittey. We gaan ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan