onzichtbare bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Dit is een vraag, die ik eerst onder 'Harddisks' had staan, maar ik vond dit vraagkanaal ' verwisselbare opslagmedia' later en ik denk dat het hier beter op zijn plaats is.

Ik heb een MAC met OSX El Capitan en een externe disk, een LaCie 160GB, die als een FAT32 is aangeschaft. Daarop stonden wat oude gegevens, die nog onder WindowsXP waren gemaakt en die ik wilde bewaren. Maar ook wilde ik er wat foto's vanaf de MAC bijzetten (~50GB). Maar de MAC kan niet goed met de FAT32 disk overweg voor zulke grote bestanden. Dus moest ik de LaCie formatteren en dat is gebeurd met Mac OS journaled. Maar eerst had ik de 'oude gegevens' naar de Mac gecopieerd-dat ging dus wel!- want door het formatteren worden die op de disk vernietigd (hoewel....zie verder). Na het formatteren heb ik de oude gegevens teruggezet op de schijf een de foto's erbij gevoegd. Geen probleem, al dat staat er op. Maar op de disk staat nog veel meer, wel tegen de 80GB! En die bestanden zijn onzichtbaar. Het lijkt wel alsof het formateren de disk niet helemaal vrij heeft gemaakt. Wat kan dat zijn en hoe raak ik het kwijt?
Weten jullie het?
Alvast bedankt
Groet van Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan