Netwerk acess points niet stabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulomaldinie

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2012
Berichten
41
Beste mensen van het Helpmij-forum,

Al een halfjaar lang probeer ik het internetnetwerk bij ons thuis op orde te krijgen.
We zijn overgestapt van een coax-verbinding bij Ziggo naar een ADSL-verbinding bij XS4ALL.
Verder hebben we onze oude router vervangen voor een draadloos netwerk met een switch en drie verschillende acess points.
Dit netwerk is aangelegd door iemand van het experteam van KPN en werkte een tijdje naar behoren. Op de 1 of andere manier blijft het een niet stabiel netwerk en valt vaak weg. Na het opnieuw opstarten van de switch doet ie het meestal eventjes weer, maar ook niet helemaal naar wens. Soms is er helemaal geen verbinding mogelijk en soms in 1 keer wel.
De situatie betreft een studentenhuis van 14 personen en het netwerk bestaat dus uit een modem, een switch en drie acess points.

Nu is mijn vraag aan jullie; wat kan ik doen om te zorgen dat het netwerk naar behoren werkt?
Ik heb enige verstand van zaken over WIFI-netwerk termen en ben dus geen complete leek.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik kan geen oplossing meer bedenken.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
het probleem is opgelost. De HCCP instellingen waren niet goed. Ik heb nu de modem aangezet op het uitdelen ervan en de access points HACCP disabled.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan