sessies kunnen worden ververst door de client als ik ze verwijder

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
54
Hallo iedereen,

ik heb op het moment een probleem. ik heb een asp website (nog in development) en daar heb ik een bepaalde methode die checkt of de sessie nog wel geldig is.

Code:
public bool checkSessionID(String sessionID, int UserID){
        try {
            var row = _db.QuerySingle("SELECT LastActivity,Active FROM sessions WHERE SessionID=@0", sessionID);


            //check how many minutes before last activity was detected and compare this to 30
            if(DateTime.Now.Subtract(row.lastActivity).Minutes > 60) return false;



            if(row != null && row.Active == 1){
                try{
                    _db.Execute("UPDATE sessions SET LastActivity=@0 Where SessionID=@1", DateTime.Now, sessionID);
                    return true;
                } catch (Exception e){
                    return false;
                }
            } else {
                return false;
            }
        } catch (Microsoft.CSharp.RuntimeBinder.RuntimeBinderException e){
            return false;
        } catch (Exception e){
            return false;
        }
    }

maar stel dat ik de sessie verwijder of ik verander de active naar 0, maar de client drukt heel vaak op f5 of is gewoon heel veel aan het klikken dan update hij de de database tegelijk als ik hem verwijder en blijft de sessie gewoon geldig totdat ik het vaak genoeg geprobeerd heb. valt dit ook veiliger te doen?

ik voer de check sessie uit elke keer als de client een actie uitvoerd (nieuwe pagina bezoekt of iets probeert te plaatsen).

en owja bij elke catch heb ik een log maar die heb ik er even tussenuitgehaald.

Hulp is welkom Mvg, niels
 
mag deze post trouwens even verplaatst worden naar asp.net (C#)??
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je sessies als in iemand is ingelogd? Of als in iemand die jouw website bezoekt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan