Exporteren in pinnacle 18 wordt afgebroken , werkgeheugen bijkopen .

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Berichten
194
Aangezien bij het exporteren van mijn foto's in het programma Pinnacle Studio 18 de PC halverwege de melding geeft dat er problemen zijn opgetreden en de PC na 20 sec. opnieuw opstart zou dit te wijten zijn aan te weinig werkgeheugen . Ik heb maar 4GB ram werkgeheugen en werk met Windows 10 64- bit- versie .
Ik zou nog 4 GB willen bijsteken maar ik weet niet welke . Op mijn factuur van mijn PC zie ik staan bij geheugen : D3 4GB 1333-999 Gold , ,maar van merk staat er niets bij . Welk geheugen kan ik nu gaan kopen ???
 
Als je Speccy download (gratis versie is goed genoeg) en daarmee een uitdraai maakt van je systeem dat weet je (o.a.):
a. Merk + type moederbord
b. Hoeveel geheugensloten er bezet zijn en hoeveel vrij en wat er in elk zit.

Tijs.
 
Processor : IntelCore i5 750 2.67 GHz

Geheugen : 4 GB Type DDR 3

Moederbord : Gigaabyte Technology Co Ltd P55- UD3 ' Socket 1156 )

Videokaart : AMD Radeon HD 5700 Series .
 
Beste ,

Hoe werkt dit ? Ik zie niets om dat progr. te downloaden .
 
De type-aanduiding lijkt niet compleet: Er moet nog (minstens) een letter achter, zie deze link
Als het een P55-UD3L of P55-UD3L-TMP is, dan is dit de handleiding.

Je citeert niet hoeveel geheugenslots zijn gevuld, maar die handleiding toont dat er 4 slots zijn en een maximum van 16 Gigabyte. Dus heb je 1, 2 of 4 geheugenmodules (resp. per stuk 4 GB, 2 GB of 1 GB) momenteel in je systeem?

Tijs.
 
Er staat enkel maar P55-UD3 , niets er achter . Ik heb speccy laten werken en ook op mijn aankoopfactuur staat er alleen maar P55-UD3 . Misschien nog vermelden dat deze PC bouwjaar februari 2010 heeft .
Er zijn nog 2 slots vrij .
 
@mrmusic: Goede vondst. :)

Daar hoort deze handleiding bij, met ook 4 geheugenslots en ook 16 GB max. werkgeheugen.
Zie in paragraaf 1-4-1 dat bij gebruik van alle 4 geheugenslots alle geheugenmodules dual sided ("ds") moeten zijn, dus als je nu 2 modules single sided ("ss") hebt dan zul je die moeten vervangen door óf 2 grotere modules óf alsnog 4 modules van kleinere maat moeten kopen.

QVL van aanbevolen/geteste geheugenmodules voor dat moederbord is deze lijst.

Blijft verder dus dezelfde vraag staan m.b.t. hoeveel geheugenslots nu gevuld zijn en nu (extra) of dat single sided of dual sided geheugen is.

Tijs.
 
In Post 7 vertelde TS dat er 2 slots vrij zijn en 2 gevuld.

Nu inderdaad nog de vraag waarmee
 
Toevallig ken ik dat geheugen: Dat is (zie ook de gids) single sided geheugen...
Kan dus wel worden toegepast, maar alleen 2 modules, niet (nu of op termijn) 4 modules...

Tijs.
 
Beste ,

Hoe werkt dit ? Ik zie niets om dat progr. te downloaden .
Staat bij downloads bovenaan.

En hoe groot is het wisselbestand? gaf je geen antwoord op.
Zet die eens op 0, reboot en zet de boven en onderwaarde op 8GB, zou best gefragmenteerd kunnen zijn en kun je ook die melding krijgen.
 
Totale wisselbestandsgrootte voor alle stations :
Momenteel toegewezen is 4096 MB
Aanbevolen is 1407 MB
Min. 16 MB
 
Geheugenslots
Geheugen
Type DDR3
Grootte 4096 MBytes
Kanalen # Dual
DRAM Frequentie 530.3 MHZ
CAS# Latency (CL) 7 klokken
RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 7 klokken
RAS# Precharge (tRP) 7 klokken
Cyclustijd (tRAS) 19 klokken
Command Rate (CR) 2T
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 55 %
Fysiek totaal 4.00 GB
Fysiek beschikbaar 1.76 GB
Virtueel totaal 8.00 GB
Virtueel beschikbaar 5.12 GB
SPD
Aantal SPD modules 2
Slot #1
Slot #2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan