Externe schijf en USB sticker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 7 64 bit - laptop - 2 usb's en eSata ingang en Norton Ghost.

Ik gebruik dagelijks om, als backup voor enkele toepassingen, een usb stick.
Wekelijks verbind en gebruik ik mijn externe schijf om met Norton Ghost een een image van mijn partitie C te bewaren.
Door die problemen zet ik eveneens een Ghost image op een andere partitie van mijn interne harde schijf.

Nu en dan ( gelukkig niet regelmatig...) zie ik ineens dat mijn "G" stationsletter gewijzigd is in "E".
Probleem:
De opgeslagen images zijn op de externe schijf opgeslagen onder "G" en worden niet meer erkend.
Ook mijn Usb toepassingen onder "sendto" werken niet meer...
Actueel los ik het probleem op door de Ghost image op mijn interne schijf te bebruiken...dan heb ik opnieuw, voor een tijdje, mijn statiosletter G.
Iemand een oplossing ?

Tweede probleem dat mogelijk eenzelfde oorzaak heeft en mee samenhangt:

Ik ben verplicht om, vooraleer de computer op te starten, mijn externe schijf te verbinden met mijn computer.
En daarna pas de Norton Ghost toepassing openen anders krijg ik steeds de melding dat "geen schijf" aanwezig...ontbreekt...
Na aandringen kan ik wel langs taakbeheer dit bericht verwijderen...maar de helpt dus niet.
Dat was dus enige tijd geleden niet zo.

Hopelijk een oplossing
 
Het is ietwat verwarrend om te lezen, maar als ik zou moeten gokken, dan vermoed ik dat je wisselende usb-poorten gebruikt voor de USB-sticks en de externe hdd?
 
Neen.
Ik gebruik dezelfde usb poort ( die in feite gebruikt wordt als voeding voor mijn externe schijf. Op de 2de poort zit de Logitec muis.
Ik heb natuurlijk ook de eSata poort die met een speciale kabel eveneens naar de schijf gaat.
 
Wat probleem 2 betreft lijkt het er op dat ik in Google een oplossing heb gevonden:

Het steeds terugkomend bericht: "Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station/device\harddisk1\DR1"
heb ik door een aanpassing in het register...blijkbaar opgelost...afwachten...

Ik open Ghost zonder probleem nadat Windows is opgestart. Het lijk dus ook niet meer nodig om de externe schijf te verbinden voor het opstarten.

Het probleem van de stationsletter tracht ik op te lossen met "Diskpart".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan