PC (windows xp) valt stil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lander0606

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een ouwe pc van iemand gekregen. Ik testte hem vanmorgen op mijn tv met een resolutie van ongeveer 600x400 megapixels en de pc valt om de 2 min stil en start opnieuw op.
Waarom doet hij dat? Als ik hem gisteren op mijn tv aansluitte werkte hij nog perfect en valde hij niet sil. Maar toen ik hem voor de eerste keer op mijn tv testte was hij ook aan het stilvallen
met een resolutie van 1280x800(maar dat probleem is al opgelost). Gisteren op een héél oud computerscherm(dat gisteren weg moest maar ik kon het nog even gebruiken) het was een beeldbuis scherm. Maar die is nu al weg(dat heeft niets te maken met de klachten van de pc) Kan iemand me helpen?

PS: systeem eigenschappen:
256MB ram-geheugen
300GB opslag
win XP Home 2002 service pack 3
Intel Inside Pentium
Merk Asus
 
welkom op helpmij.nl :thumb:

Heb je in de windows logboeken gekeken naar het moment van uit vallen, wellicht helpt dat jou verder op weg.
Verder heb ik je vraag verplaatst naar een iets meer voor de handliggende sectie.
 
Waar moet je dat doen, want als die stilvalt,...
MAAR:

Ik heb het denk ik gevonden.
ik heb de kast opengemaakt, alles nagekeken en windows opgestart. welliswaar haperd de schijf en is die SUPER warm.(er zitten 2 schijven van elk 150GB in mijn pc) dus ik denk dat het dat is. De schijf kapot(waar windows opstaat, anders kan die pc niet stilvallen hé). Kan daar zekerheid over komen? Of is het iets anders? HELP!
 
Laatst bewerkt:
Als de SMART functie is geactiveerd kan je die uitlezen met hdtune, dan weet je gelijk of je hd problemen heeft.
 
Laat maar iedereen. Ik zet Lubuntu(Linux) op mijn pc dan zal het wel werken
Toch bedankt!
 
zal ik doen! het is wel lastig met die harde schijf(geen ssd) die valt als die te hard moet werken uit. Ik pak een andere schijf van een nog oudere pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan