XP start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric777

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Berichten
3
Ik heb een systeem met daarop Windows XP en Windows 10. Tot vorige week werkte dit prima, maar nu start XP niet meer door. Dat wil zeggen, hij start op, komt op het bureaublad en plaatst daar alle icoontjes, dan start hij de programma's die in de opstartprocedure zitten zoals de firewall, virusscanner, geluid, malwarebytes en printer maar daar gaat het mis. Daar valt hij stil en start niet meer verder. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? En wat kan ik in de msconfig allemaal uitzetten en wat moet absoluut aangevinkt blijven staan?
 
Dat is zo niet te zeggen, omdat we niet weten wat er allemaal in staat.
Kun je je nog herinneren wat je het laatst geïnstalleerd hebt? Verwijder dat eens. Gebruik Ccleaner eens.
Zelf zou ik eens in de veilige modus opstarten daarna afsluiten en weer gewoon starten.
Of het in jou geval werkt weet ik niet, maar het heeft al vaak geholpen.
 
Het laatste programma wat ik heb geïnstalleerd was de software voor mijn printer, maar dat was al bijna een jaar geleden. Ccleaner heb ik ook al geprobeerd en ook de veilige modus heb ik geprobeerd. Vanuit de Veilige modus een systeemherstel gedaan maar dat werkt ook niet. Als ik hem op start dan opent hij het bureaublad, zet alle snelkoppelingen keurig neer en begint programma's uit de opstartprocedure te starten en daar loopt die vast. Wat me dan ook opvalt is dat de tijd ook stil blijft staan. Dacht even aan de batterij, maar de klok loopt in de veilige modus wel gewoon door en ook in Windows 10 heb ik er geen last van.
Ik heb nog wel het logboek bekeken en daar geeft hij de volgende fouten aan.

Logboeken
- Toepassing: fout -> LoadPerf
(Kan de tekenreeksen van de prestatiemeteritems niet lezen van taal-ID 009. De Win32-status die door de aanroep is geretourneerd is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.)


- Systeem: fout -> Service Control Manager(7 x)

1, (De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AFD
aswRdr
aswRvrt
aswSnx
aswSP
aswVmm
Fips
intelppm
IPSec
MRxSmb
NetBIOS
NetBT
RasAcd
Rdbss
Tcpip

2. De IPSEC-services-service is afhankelijk van de IPSEC-stuurprogramma-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

3.De Bonjour-service-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

4. De Apple Mobile Device-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

5. De TCP/IP NetBIOS Helper-service is afhankelijk van de AFD-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

6. De DNS Client-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

7. De DHCP Client-service is afhankelijk van de NetBios over Tcpip-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Systeem: fout -> DCOM (2 x)

1. DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten

2. DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

Ben helaas geen expert genoeg om te weten wat dit allemaal inhoudt.

Iemand nog suggesties?
 
Ik denk dat je sneller af bent om de zaak opnieuw te installeren.....
Anderzijds, hoeveel gebruik je xp nog?
 
Ik heb nog wat progjes zoals Davimusic dat niet op Windows10 draait en heb weinig zin om 50.000 tracks opnieuw in te voeren. Andere vraag: kan ik zonder problemen xp opnieuw installeren terwijl 10 er op staat of moet ik dat ook opnieuw gaan installeren?
 
Zoals je zult begrijpen ken ik Davi music niet.
Wel las ik hier wat : https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/davimusic-bestanden
Wellicht is dat bestand met wat anders in te lezen.
Beste,
Een gedeeltelijk antwoord. De uitgangen wijzen op een access-bestand/database. .mdb = standaard access en voor .ldb (ook access) kun je hier even kijken http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;299373
Mi zou dus een programma (onder XP) dat het access formaat hanteert/leest jouw bestanden wel aan moeten kunnen.
Succes
Wat ook kan is een xp versie in een virtuele omgeving draaien.
Zolang het het niet doet is het vervelend, maar kun je de zaak dan exporteren naar wat anders wat je wel kunt gebruiken.
XP zal steeds meer problemen krijgen om te installeren. Zeker als het bios verandert.
Leuk is het niet, maar overstappen op wat anders zou nu een goede stap zijn. Je ontkomt er helaas niet aan.
 
Hoi,
Lijkt mij dat er iets fout is gegaan met een registersleutel e/o niet (meer) aanwezig.
Als je pc is opgestart kun je dan wel nog de taalinstellingen wijzigen?
Registereditor aanroepen (run>regedit)?
Als je erin komt kijk dan of deze registersleutel aanwezig is:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Perflib
Kijk of de volgende tekenreeksen aanwezig zijn:
"Base Index"=dword:00000737
"ExtCounterTestLevel"=dword:00000004
"Last Counter"=dword:00001388
"Last Help"=dword:00001389
"Version"=dword:00010001
De dword-waarden (hexadecimaal) kunnen op jouw pc anders zijn.

Zelf heb ik ook nog XP als dualboot, gebruik het zelden, ja voor Davi-Adres (Davilex) af en toe, hoewel dat ook anders zou kunnen.
Ik werk er nog steeds graag mee ook om dingetjes op te zoeken, zoals nu om in het register van XP te duiken.
Dat sommigen zeggen dat XP niet meer veilig is vind ik persoonlijk onzin, je moet alleen geen software van MS gebruiken.
Avast Free ondersteunt XP, Firefox (browser), een 3rd party firewall, 3rd party webbased mailprogramma dat werkt allemaal prima en up-to-date, kortom de MS software zelf is meestal niet betrouwbaar.
Dat is ook bedrijfspolicy hoor, er moet gewoon geld verdiend worden. Tv's en andere apparaten worden ook voor +/- 5 jaar gemaakt en dan gaat e.o.a. onderdeel stuk, ook je auto is zo geprogrammeerd.
MS probeert natuurlijk nieuwe en zgn. "veiligere" besturingssystemen aan te smeren, daar hebben ze het volste recht toe qua zaken doen, maar dat wilt niet zeggen dat je het OS niet meer veilig kunt houden.
Het is een kwestie van wil en marketing, klanten op de kast jagen daar zijn ze goed in bij MS.
En dat gratis Win 10 gedoe, vergeet het maar. Straks moet je gewoon voor alle aanvullende software en apps betalen, dat gratis Win 10 is gewoon een wereldwijde testversie en klantenbinding.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan