Inloggen Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julianvdb

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Berichten
21
Goedenavond,

Ik heb momenteel een sitecom homeplug aangesloten op een Experiabox tg789N die ik nog had liggen. Echter wil ik nu inloggen op deze Experiabox zodat ik de naam en het wachtwoord kan veranderen (192.168.2.254). Ik kom dan op het scherm van de huidige modem (ZTE), wat logisch lijkt. Ik heb de experiabox met utp kabel direct gekoppeld aan de pc en nogmaals geprobeerd maar de webpagina blijft onbereikbaar. Iemand een idee waar het aan ligt, zie ik iets over het hoofd?

Bedankt alvast.
 
Je zal dan toch het IP adres van de experiabox moeten weten.
 
Je zal dan toch het IP adres van de experiabox moeten weten.

Het ip adres van alle experia boxen zijn toch 192.168.2.254 (gebruikelijk). Ik heb ook 192.168.1.254 geprobeerd. Ip adres uit ipconfig werkt ook niet.
 
Het adres 192.168.2.254 is van je huidige modem zoals je al zei. Een ander apparaat in hetzelfde netwerk heeft altijd een ander IP adres.
 
Het adres 192.168.2.254 is van je huidige modem zoals je al zei. Een ander apparaat in hetzelfde netwerk heeft altijd een ander IP adres.

192.168.2.254 is inderdaad van de huidige modem. Alleen hoe kom ik er nu achter wat het ip van de tg789vn is? Ipconfig levert niks op, deze laat alleen het ip 192.168.2.254 zien
 
Laatst bewerkt:
Hang de Experiabox eens aan de router en gebruik dan dat programma nog een keer. Als dat problemen geeft koppel je hem eenvoudig weer af.
 
Hij moet niet in de WAN poort maar in een Switch poort. Dus 1 van de gele, of een daarop aangesloten switch.
 
Hij moet niet in de WAN poort maar in een Switch poort. Dus 1 van de gele, of een daarop aangesloten switch.

Heb het gedaan. Hij ziet nu 2 ip adressen 192.168.2.253 van ZTE (de huidige modem) en een 192.168.2.254 van Thomson. Wil ik naar het IPadres van de Thomson gaan dan krijg ik de melding dat de webpagina niet kan worden weergeven.
 
Als je hem rechstreeks aan je PC had gekoppeld via die WAN poort, doet dat dan nu nog eens maar dan op zo'n gele switch poort en probeer het dan nog eens.
 
Als je hem rechstreeks aan je PC had gekoppeld via die WAN poort, doet dat dan nu nog eens maar dan op zo'n gele switch poort en probeer het dan nog eens.

nogsteeds niet mogelijk in te loggen. Wel beschikbaar in de IP scanner maar verder niets. 192.168.2.253 en 254 werken nu beide niet meer zodra de thomson gezien wordt door de scanner.

edit: de ftp van 253 werkt wel gewoon. ftp://192.168.2.253/
 
Laatst bewerkt:
De 192.168.2.253 zou je nu helemaal niet moeten zien als je alleen de Experiabox op je PC hebt aangesloten.
 
De 192.168.2.253 zou je nu helemaal niet moeten zien als je alleen de Experiabox op je PC hebt aangesloten.

Alleen de pc via de gele switch aansluiten en verder wifi uitzetten? Had wifi namelijk nog gewoon aan staan, vandaar dat hij deze wel gewoon kon vinden.
 
Zo zou ik het inderdaad proberen.
 
Waarschijnlijk kanje die wel vinden op de website van de provider waar je die Experiabox van kreeg.
Van KPN is het
Username: KPN
Wachtwoord: admin

Maar je zou in je brower ook een inlogscherm moeten zien op standaard poort 80.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kanje die wel vinden op de website van de provider waar je die Experiabox van kreeg.
Van KPN is het
Username: KPN
Wachtwoord: admin

Maar je zou in je brower ook een inlogscherm moeten zien op standaard poort 80.

Krijg in de browser wel een inlogscherm bij de ftp. niet bij het normale systeem van de experia box. Wachtwoorden voor zover ik alles geprobeerd heb werkt voor de ftp niet maar lijkt me ook zinloos om te proberen aangezien ik de ftp niet nodig heb. Vraag me eerder af wat ik verder nog kan doen om in de experia box te komen:mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan