Webcam van de kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem is helaas ook bij dit type dat daar bij de cam staat :

Title Camera OS Win7 32
Release Date 2010-06-24 File Size 0 MB
File N/A
Description This device uses the native driver bundled in operating system.
Note F & G & C Series
 
7fQuSQS.png

8iPEEHB.png

SHvcKOo.png


Bekijk bijlage Speccy.rar

Nee aan de BIOS ben ik niet aangekomen denk ik. Ik gebruik Windows 8.1. Op die andere link staat inderdaad hetzelfde. Het is echt al een tijd geleden dat de camera nog gewerkt heeft, dus ik weet niet of systeemherstel gaat werken. Heb het daarnaast ook al voor wat andere dingen gedaan dus ben bang dat ik die dan ga kwijt raken. USB Deview zal ik zo dadelijk proberen. Bedankt dat jij het voor mij zegt gast0225, maar zeker bedankt voor al jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:
Windows 8 ? Ik zou zweren dat je Windows 10 hebt ( mrmusic, was toch een goeie vraag ;) :eek: ) maarre............ kijk eens naar het plaatje en dan met name naar hetgeen achter het rode pijltje staat. Klopt dit? Zo ja, heeft de CAM ooit gewerkt onder de HUIDIGE Windows versie..............?

windowsversie.jpg

ps. geen letter te zien omtrent een cam in apparaatbeheer, dus dat schiet ook niet echt op.
 
Laatst bewerkt:
Nee het is Windows 8 hoor, ik kocht de laptop nieuw aan in de winkel toen 8 er al op stond en later heb ik dan geüpgraded naar 8.1 toen die uitkwam. Heb op deze pc nooit Windows Vista, 7 of lager gehad. Of de webcam op 8.1 heeft gewerkt weet ik niet zo, maar ik denk het wel.
ATqJULa.png
 
Je schrijft dat je 'denkt' dat je niet aan het bios hebt gezeten. Da's imho een klein beetje 'onmogelijk'...........
1. je wist niet wat bios was en
2. om daar te komen, moet je tijdens het opstarten een toets(combinatie) indrukken en
3. als je niet weet wat het inhoudt, kan ik mij niet voorstellen dat je erin gerommeld hebt en
4. de eventueel aangebrachte wijzigingen, waarvan je niet weet / wist wat ze inhielden, ook nog eens hebt bewaard, toch.........?

Laten we even op een reactie van Tijs wachten alvorens je andere dingen gaat proberen.
 
Laatst bewerkt:
Nee dan ben ik er inderdaad niet aan geweest. Dit is de sticker die aan de achterkant van mijn laptop plakt op het stuk dat je ziet als je de batterij er uit haalt als iemand daar wat aan heeft.
WKhEMfa.png
 
Dan was de link van Mik Zjegger toch goed en de mijne niet.

Geen CX700 maar type CX70
 
Laatst bewerkt:
:p ;)

@Brentie1 : stel dat Tijs momenteel even wat anders aan het doen is en dus niet kan reageren en je wilt toch nu of later andere opties uitproberen, dan stel ik voor dat je systeemherstel toch eens uitprobeert. Je eigen bestanden gaan niet verloren, dus je loopt er geen risico mee.
Gelet op reacties van mensen hier op de Helpmij de afgelopen dagen, is de kans trouwens ook nog vrij groot dat systeemherstel niet eens gaat werken. Ik lees de laatste tijd steeds vaker dat het gewoon niet wil. In dat geval verandert er helemaal niets aan je machine en kun je achterover leunen en wachten op andere tips.
 
Laatst bewerkt:
Ja er zit helemaal geen haast achter hoor, maar zal t eens proberen.
 
En misschien ook nog even de chipsetdrivers opnieuw installeren uit de link van Mik Zjegger
 
Daar staat ook 'This device uses the native driver bundled in operating system' bij.
 
Sorry dat het even duurde, ik kon Mobiliteitscentrum zo snel niet vinden (zie b.).

Ik zie ook zelf in Speccy en Apparaatbeheer niets terug dat ook maar in de verste verte lijkt op een webcam of webcam zónder driver etc.

Als we ervan uit mogen gaan dat je in de BIOS inderdaad niet bent geweest (of wel bent geweest maar niet de webcam hebt uitgeschakeld) dan zou ik me nog de volgende tips kunnen voorstellen:
a. Zoals gast0225 al schreef: Systeemherstel tot een moment waarop de webcam nog wel werkte (levert dat niets op, dan kun je dat systeemherstel weer ongedaan maken, zodat je weer terug bent bij "nu").
b. Start Windows Mobiliteitscentrum (= mblctr.exe ) en kijk of je daar iets terugziet van de webcam om in te schakelen etc.
c. Kijk of je hulpprogramma's kunt vinden van MSI waar je (hopelijk) de webcam weer kunt inschakelen.

Tijs.
 
Toen ik die drivers probeerde te downloaden kreeg ik deze melding nadat ik al de bestanden uitpakte, al mijn andere programma's sloot en de setup startte.

Zl1u9WZ.png


Niks te vinden in het mobiliteitscentrum.

Ik hoorde dat systeemherstel een aantal uren duurt dus ga er mee wachten tot zaterdag aangezien ik nu een aantal dagen weg ben. Erg bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Als je inmiddels "bij" bent met het uitvoeren van alle adviezen (systeemherstel al gedaan?) heb ik een nieuwe voor je:

ga eens naar het configuratiescherm, apparaten en printers. Als je daar bent zie je links boven in beeld staan (althans dat hoop ik, want ik nooit het 'genoegen' gehad Windows 8 op een van mijn machines te hebben gedraaid) :

"nieuw apparaat toevoegen".

Probeer dat eens uit en kijk of Windows een nieuw apparaat gaat vinden.

@dnties : wat mij bevreemdt is dat in apparaatbeheer de 'tab' beeldapparaten niet voorkomt. Dit is m.i. niet logisch. Dat geldt eigenlijk ook voor Speccy. Dat het niet werkt is 1, maar dat het in het geheel niet wordt gedetecteerd.............. ?
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt met systeemherstel, dank jullie wel allemaal!
 
Goed om te lezen dat het weer werkt en grappig om vast te stellen dat het toch vaak het vrij simpele systeemherstel is dat een probleem doet oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan