Webcam van de kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brentie1

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
55
Dag allemaal,

Mijn webcam is een soort van van de kaart verdwenen. Hij zit in mijn laptop ingebouwd maar mijn computer herkent hem niet meer, het weet totaal niet af van het bestaan van die webcam. Ik denk dat ik ooit eens per ongeluk het programma van die webcam heb verwijdert. Ik zou mijn webcam graag weer gebruiken, maar hoe?

Brent
 
Zoek bij de fabrikant van de laptop naar de chipset drivers voor die specifieke laptop. Daar zit vast de juiste software bij.
 
Ik word niet echt wijzer als ik wat je zei op Google intyp met mijn systeemgegevens, ik raak er niet uit. Is er misschien iemand die voor mij op de juiste websites wil kijken?

aBdTXAq.png
 

Bijlagen

  • aBdTXAq.png
    aBdTXAq.png
    10,6 KB · Weergaven: 78
Mocht het op bovenstaande wijze niet lukken, ga dan eens naar het configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldapparaten en verwijder de daar staande cam eens. Start opnieuw op en laat Windows de hardware automatisch detecteren en de software ervoor installeren.
 
Als Apparaatbeheer niets weergeeft (ook niet een apparaat met een geel uitroepteken ervoor) dan kan het zijn dat je per ongeluk de webcam hebt uitgeschakeld.
De handleiding zegt dat je de FN+F6 toetscombinatie moet gebruiken om 'm in- of uit te schakelen. Ook zou dan het LED lampje, rechts van de webcam, aan moeten geven of hij (op dat moment) is in- of uitgeschakeld (oranje lampje aan of uit).

Tijs.
 
Nee de camera staat inderdaad niet bij apparaatbeheer, de functieknop gebruiken geeft geen reactie. Ik heb het serienummer ingegeven maar dan zegt het dat het niets vindt. Ik heb op de pagina die je doorstuurde gezocht naar de cameredrivers maar die kan je net als de chipset drivers niet downloaden. 'This device uses the native driver bundled in operating system', staat er als beschrijving.
 
a. Ik neem aan dat je niet in de BIOS apparaten bent gaan uitschakelen?
b. Doe eens een rapport van Speccy
c. Doe ook een schermafdruk van Apparaatbeheer

Tijs.
 
Als het ding zoek is en zoek blijft, dan zou je ook systeemherstel uit kunnen voeren naar een datum waarvan je weet of denkt te weten dat de cam nog wel werkte.
 
De BIOS, wat is dat? Wat precies wil je zien van Speccy?

grBjsYg.png

x3oR24x.png


Ik heb met Skype net een testgesprek gedaan en mijn microfoon werkt wel, maar een webcam kan Skype niet vinden alhoewel die microfoon samen met de camera ingebouwd zit denk ik. Als ik bij apparaatbeheer nieuwe apparaten probeer te detecteren vindt het ook geen camera, wel toestellen rond mij zoals mijn GSM.
 
Klik de 'randapparatuur' (peripherals) maar open in Speccy. Wat daar staat is interessant.
 
Laatst bewerkt:
Da's idd. magertjes en nee er staat geen cam bij.

Ik zou toch even proberen systeemherstel uit te voeren, dat werkt het snelst en je verliest er geen eigen bestanden mee.
 
Apparaatbeheer is niet wat jij laat zien: Start devmgmt.msc en doe daar een schermafdruk van.

EDIT: Wat hier onder staat is niet meer relevant/nodig, gegeven je posting van zojuist en gast0225's reactie daar op.
Van Speccy wil ik gewoon het hele rapport, dus Bestand -> Snapshot opslaan
Doe het ook als tekst-document: Bestand -> Opslaan als tekstdocument...
Doe dan beide bestanden in een .zip bestand bijsluiten (het <computernaam>.txt en <computernaam>.speccy bestand).
[We kunnen dan beiden bekijken: het .speccy rapport in Speccy en het .txt bestand in Kladblok.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Download eens gratis USB Deview van Nirsoft. En kijk eens of je de camera kunt zien. Indien dat het geval is, verwijder vanuit het programmatje alles wat op de camera lijkt en start je computer opnieuw op.
 
Als ik een voorstel mag doen?

- gezien de vraag van TS : "Wat is bios?" is hij niet zo heel erg bedreven met computers. Misschien moeten we 'm de tijd geven de opdrachten / adviezen één voor één uit te laten voeren.

2e voorstel : we wachten even totdat TS de vragen van Tijs heeft beantwoord alvorens verdere / nieuwe adviezen te geven.

Als relatieve leek zou ik bloednerveus worden van (te)veel adviezen tegelijkertijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan