• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Mijn voorganger had een prognosemodel gebouwd waar hij door middel van een Macro (?) kolommen kon selecteren (welke hij wel en niet wilde zien in een excelblad).

Zie bijgaand excelbestand voor mijn prognosemodel. Daarnaast heb ik ook 2 foto's toegevoegd. De eerste is de knop. Als daarop wordt geklikt, dan verschijnt het overzicht uit foto 2.

Wat ik graag wil is dat ik een menu krijg (door middel van die knop) waar ik de kolommen Realisatie 2013 tm aantekeningen kan selecteren (zie tabbladen bijgevoegd excelbestand). Ik wil zelf graag bepalen welke kolommen ik wil zien en welke niet.

Ik wil dit inbouwen voor alle zichtbare tabbladen. Let op: ik kon maar maximaal 1 mb uploaden. Deze tabbladen maken onderdeel uit van een groter excelbestand. Ik weet niet of dat van invloed is.

Is het ook mogelijk om enige uitleg te geven hoe ik dit in mijn eigen excelbestand overzet?

AJB AJB Help mij. Dat zou ik zeer waarderen.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 63
  • 2.jpg
    2.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 63
  • Voorbeeld.xlsx
    Voorbeeld.xlsx
    222,3 KB · Weergaven: 58
Hoi,
Deze
door middel van een Macro (?) kolommen kon selecteren (welke hij wel en niet wilde zien in een excelblad).
heb ik kant en klaar liggen
Deze
De eerste is de knop. Als daarop wordt geklikt, dan verschijnt het overzicht uit foto 2.
Dat is nog makkelijker
Maar het formulier overzicht is niet te vinden in uw vb, de macro's van uw voorganger zijn niet te vinden in uw vb
En deze
Ik wil zelf graag bepalen welke kolommen ik wil zien en welke niet.
op welke bladen en welke kolommen? Want op blad 1 heb je prog 2016-1 in kolom G staan en op blad 2 in kolom I
Als ik het goed heb wil je alleen een kolommen verbergen op bepaalde bladen, klopt dat ?

Hallo,

Dank voor je snelle antwoord.

Het klopt dat ik het formulier van mijn voorganger niet heb toegevoegd omdat deze er geheel ander uit ziet. Dan krijg ik een voorbeeld aangereikt waar ik zelf teveel mee moet puzzelen. Ik ben een leek als het gaan om VBA en macro's. Ik begrijp niet goed hoe je deze moet bouwen en moet lezen. Om die reden een eigen voorbeeld.

Op alle bladen en van alle bladen de kolommen met "REAL 2013" t/m "Aantekeningen". Het klopt dat dit verschillende kolommen kunnen zijn op de diverse tabbladen. Dat heeft met het doel van het tabblad te maken.

Kortom
Ik wil graag een menustructuur per tabblad door middel van Userform. En per tabblad moet ik dan de kolommen kunnen selecteren en deselecteren van "realisatie 2013" tot en met "aantekeningen". Zie daarvoor de foto 2. Dit is een voorbeeld. Dit was hetgeen mijn voorganger had. En het klopt dat bijvoorbeeld REAL 2013 op het ene tabblad start vanaf kolom D en op het andere Tabblad in kolom E. Dat is dus niet het zelfde.

Hoi bij deze
Kan je hier iets mee aanvangen?
edit: klik op volgend werkblad en klik op vernieuwen in formulier

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dank voor je hulp.

Hier kan ik zeker al wat mee. Het liefst heb ik de optie dat ik een overzicht krijg als ik op formulier klik waar ik kan aanvinken welke kolommen ik wel en niet wil zien. In uw voorbeeld dien ik aan te klikken welke ik niet wil zien. Meestal wil ik maar een kolom of 4 zien als ik in gesprek met een Directeur zit. Ik moet dan vaak klikken. Indien dit niet mogelijk is, dan ga ik verder kijken met uw eerste voorbeeld.

Het zou mooi zijn als het opgebouwd zou zijn volgens de bijlage.

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 63
Hoe krijg ik deze in een ander exceloverzicht geplakt? Zou je mij dat ajb kunnen uitleggen?

Hoi,
De userform moet gemaakt worden, kruipt wat tijd in, de code op zichzelf is niet zo moeilijk. Ik wil best zoiets maken voor u maar post dan een relevant vb bestandje (zonder gevoelige info) en wat uitleg wat je precies wil bereiken. Als ik alleen moet werken met het plaatje, heb nu al mijn derde leesbriletje nodig:confused:
je kan ook mailen door hier op mijn naam te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan