Ik heb hier Excel 2007 maar die functie waar Ginger het over heeft heb ik niet gevonden in lint Gegevens (of in welk ander lint dan ook). Mogelijk heb ik niet goed gekeken.

Mogelijk bedoelt Ginger hier de optie "Duplicaten verwijderen" in het lint Gegevens. Indien dat het geval is:
a. De rijen selecteren waarvan je de dubbelen wilt verwijderen.
b. In lint Gegevens klikken op Duplicaten verwijderen bij lint-item "Hulpmiddelen voor gegevens", [Als de bovenste rij een rij is met kolomtitels, dan het vinkje zetten in "de gegevens bevatten kopteksten"], alleen de kolommen aangevinkt laten die mee moeten doen in het bepalen van de dubbelen en daarna op OK klikken.
Dit is een actie, dus je moet het elke keer weer doen als je rijen toevoegt of wijzigt waardoor (mogelijk) weer dubbelen ontstaan.
Wel heb ik gevonden hoe je regels met dubbelen kunt 'verbergen' met een Geavanceerd filter zodat alleen (in jouw voorbeeld) de eerste rij met a-b-d-d te zien is, namelijk
a. Het bereik moet titels hebben (dus bovenaan elke kolom een titels voor die kolom)
b. Het hele bereik selecteren (incl. de titels van de kolommen) waarvan je alleen de unieke waarde wilt zien (in jouw voorbeeld: Een bereik met 4 kolommen).
c. In lint Gegevens klikken op Geavanceerd bij lint-item "Sorteren en filteren" en het vinkje zetten in "Alleen unieke records"
[waarbij je voor "record" kunt lezen "rij"]
Dit filter blijft in werking totdat je het filter er weer afhaalt: Wil je het filter weer kwijt, alle gefilterde cellen markeren (rijnummers ervan zijn blauw) en op lint Gegevens klikken op Wissen bij lint-item "Sorteren en filteren".
Voor beide opties van hier boven geldt dat ik (als ik jou was) het eerst op een kopie van het Excel bestand zou gaan uitproberen ipv. (meteen) op het originele Excel bestand.
Tijs.