id kaart versturen in pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Een uitzendbereau wilt graag mijn zoons id kaart en bankpas gemaild hebben.
Nu ben ik daar nogal huiverig voor, voor namelijk eventuele misbruik.

nu heb ik de id kaart en bankpas ingescand en daarvan een pdf gemaakt.
Daar wil ik dan in de pdf "kopie, alleen voor gebruik adecco" inzetten.

Ik heb het geprobeertd met een watermerk, maar volgens mij is dit door een eventuele misbruiker weer makelijk te verwijderen door de optie "verwijder watermerk"

Hoe kan ik dit goed beveiligen zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden?
"
 
Niet te beveiligen. Kopie maken en er met pen doorheen schrijven en eventueel daarna inscannen. Is de enige optie.

Verder zou ik nooit een kopie bankpas sturen. Staat teveel informatie op, die voor de uitvoering van de taken van het uitzendbureau niet van belang is of niet op andere manieren te verkrijgen is.

Vond nog wel een interessante discussie over dit onderwerp op uitgerekend het Viva forum -> http://forum.viva.nl/forum/geld-recht/kopie-bankpas-uzb/list_messages/231757

Stukje uit de tekst:
Als u twijfelt, kunt u bijvoorbeeld vragen:
1.Waarom worden er (kleuren)scans gemaakt van de identiteitsdocumenten (ID-kaart / rijbewijs)?
2.Waarom wordt een scan gemaakt van de pinpas?
3.In wiens opdracht worden deze scans gemaakt?
4.Wat gebeurt er met deze scans ?
5.Waar worden deze scans bewaard?
6.Hoe lang worden deze scans bewaard?
7.Wie heeft er toegang tot deze scans? Wie heeft er toegang tot de server waarop deze informatie staat?
8.Hoe wordt voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot deze (mijn persoonlijke) informatie?
9.Op grond van welke wetgeving mogen jullie scans maken van identiteitsdocumenten?
10.Wie is de privacy-functionaris binnen uw bedrijf? Hoe kan ik deze bereiken?
11.Is een en ander afgestemd met het College bescherming persoonsgegevens? Is dat voor mij te verifiëren?
12.Als de "server" waarop de informatie wordt opgeslagen, wordt gekraakt, hoe worden de gegevens (scans) van de klanten dan beschermd?
13.Wordt het BSN op de ID-kaart en rijbewijs afgeschermd? Hoe kan ik controleren of dat ook daadwerkelijk is gebeurd?
14.Wordt het pasnummer van de bankpas afgeschermd? Hoe kan ik controleren of dat ook daadwerkelijk is gebeurd?
 
Zit nog een vervelend addertje onder het gras. Volgens de algemene voorwaarden van ING mag het niet -> https://www.ing.nl/media/ING_voorwaarden-en-overige-regelingen_tcm162-38817.pdf . Doe je het toch dan kan de bank er bijv. voor kiezen om de schade van identiteitsfraude niet te vergoeden.

Let ook nog op. Je ID en Bankpas geven een aardig compleet beeld van je persoonsgegevens. Bel maar eens met een willekeurige zorginstelling en lepel keurig je naam, BSN geboortedatum enz. op. Krijg je zo alle gegevens. Bijna elke controle die telefonisch verloopt leunt op precies die gegevens die jij hebt aangeleverd.
 
Eventueel kan je ook scannen naar JPG, vervolgens zet je daar een watermerk in. Dat kan met meerdere Photoshop-achtige programma's. Die JPG's zet je dan in de PDF. Daarnaast onderschrijf ik iedere waarschuwing hierboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan