Internet Explorer 10 bevriest, en heeft een weigerend cursor streepje

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Mijn Internet Explorer 10.0 onder Windows 8.0 bevriest soms op willekeurige websites. Dit kan wel 1 minuut duren eer het weer over is ! Ook invullen van velden (typen) gaat soms lastig doordat en NIETS ingevuld word. Activeer ik het cursorstreepje met de linkermuisknop, dan gaat het weer wel. Mijn computer word beschermd door ESET Smart Security 8.0.319.1 NL, en word schoongehouden door Piriform CCleaner - Professional Edition. Mijn systeem;

Een MP Computer met Intel Core i7-3770 CPU processor, 6 GigaBite DDR geheugens, twee harde schijven van het extra snelle type. Computer snelheid 3,4 Giga-Hertz, en met automatische booster 3,8 Giga-Hertz. Windows 8.0 - 64 Bits met Internet Explorer 10. Een Classic Shell startmenu met origineel van Internet gedownload groen Windows Start logo links onder op de taakbalk. Alles draait grandioos, o.a. in minder dan 1 sec. van het startmenu naar Internet Explorer (Startpagina.nl). Alleen zit ik dus met die twee akelige onhebbelijkheden ! Weet iemand raad ?

Ps; Ik probeerde ook Windows 8.1 en Windows 10.0. Alle twee hebben ze Internet Explorer 11.0. Met Windows 8.1 en 10.0 werd mijn snelle computer alras trager met opstarten en afsluiten. Ook op Internet trager, 10 seconden heeft Internet Explorer 11 nodig om op Internet te komen. Internet Explorer 10.0 doet er minder dan 1 seconde over ! Ook veel trager zijn Windows 8.1 en 10.0 tijdens het navigeren door mijn eigen mappen. Ook de spelletjes pictogrammen reageerden traag onder Windows 10. Een grotere brol dan (het ten onrechte veel geprezen) Windows 8.1 of 10.0 kan ik mij niet voorstellen. Ik vernam dat Microsoft zijn Windows software niet meer zelf ontwikkelt. Waar zijn de tijden gebleven dat je je Windows 2000 ME computer kon verbeteren met Windows XP. Ook met de nodige snelheidswinst !!!
 
gebruiken een anderen webbrowser zoals chrome of Mozilla Firefox
 
Mijn Internet Explorer 10.0 onder Windows 8.0 bevriest soms op willekeurige websites. Dit kan wel 1 minuut duren eer het weer over is ! Ook invullen van velden (typen) gaat soms lastig doordat en NIETS ingevuld word. Activeer ik het cursorstreepje met de linkermuisknop, dan gaat het weer wel. Mijn computer word beschermd door ESET Smart Security 8.0.319.1 NL, en word schoongehouden door Piriform CCleaner - Professional Edition.

Even dit in 2 problemen definiëren:
a. Bevriezen: Kan allerlei oorzaken hebben, kunnen we hier op het forum niets over zeggen zonder dat jij op dergelijke momenten in Taakbeheer (Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie) gaat kijken of Internet Explorer "Reageert niet" weergeeft en/of Internet Explorer (=iexplore.exe) of een ander gerelateerd proces, zoals javaw.exe op dat moment (erg) veel cpu tijd etc. vraagt
b. Internet Explorer kan "uit focus raken", en dus is je invoer op dat moment nergens op gericht. Pas als je Internet Explorer (met je linker muistoets) weer in focus brengt, dan is je invoer weer "goed gericht":
Betekent dat een ander proces (pop-up van een social media berichtenbewaker etc.) op dat moment de focus "wegsnoept" van Internet Explorer. Heeft dus niets met Internet Explorer te maken en zou ook op moeten treden als je in een andere applicatie (Word, Excel, Kladblok etc.) aan het intypen bent.

Tips heb ik zo snel (nu) niet, dus hopelijk reageren anderen hier nog op, maar het zijn dus 2 onafhankelijke problemen.

Tijs.
 
Hallo. Bevriest. Hoe oud is jou computer. Wat Tijs verder schreef. En het zou ook zo maar kunnen dat je voeding brak is en dat je computer vol met stof zit, niet goed meer de koeling doet enz enz. Misschien tijd voor onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Bevriest. Hoe oud is jou computer. Wat Tijs verder schreef. En het zou ook zo maar kunnen dat je voeding brak is en dat je computer vol met stof zit, niet goed meer de koeling doet enz enz. Misschien tijd voor onderhoud.

Onze computer is van 2012. De computer is drie maanden geleden helemaal schoongemaakt, en is nu volkomen stofvrij.
Via het programma Hardware Monitor Pro 1.12.0 bleken alle spanningen en temperaturen normaal.
 
Even dit in 2 problemen definiëren:
a. Bevriezen: Kan allerlei oorzaken hebben, kunnen we hier op het forum niets over zeggen zonder dat jij op dergelijke momenten in Taakbeheer (Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie) gaat kijken of Internet Explorer "Reageert niet" weergeeft en/of Internet Explorer (=iexplore.exe) of een ander gerelateerd proces, zoals javaw.exe op dat moment (erg) veel cpu tijd etc. vraagt
b. Internet Explorer kan "uit focus raken", en dus is je invoer op dat moment nergens op gericht. Pas als je Internet Explorer (met je linker muistoets) weer in focus brengt, dan is je invoer weer "goed gericht":
Betekent dat een ander proces (pop-up van een social media berichtenbewaker etc.) op dat moment de focus "wegsnoept" van Internet Explorer. Heeft dus niets met Internet Explorer te maken en zou ook op moeten treden als je in een andere applicatie (Word, Excel, Kladblok etc.) aan het intypen bent.

Tips heb ik zo snel (nu) niet, dus hopelijk reageren anderen hier nog op, maar het zijn dus 2 onafhankelijke problemen.

Tijs.

Als hij weer eens - bevriest - zal ik eens naar Windows 8.0 Taakbeheer toegaan via Ctrl-Alt-Delete om te kijken welk programma alle systeemgeheugen voor zich alleen opeist. Overigens bevriest met de website de muis ook mee. Daar kan ik op zo'n kritiek moment geen gebruik van maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan