RSA-4096 virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Berichten
202
Hallo allemaal,

Mijn laptop kreeg op een gegeven moment allemaal meldingen boven in het scherm. Geen idee wat het was ..
Maar toen ik op de andere partities foto's wilde kijken , waren ze niet te openen.
Oorzaak RSA-4096 virus.. Balen . Virusscanner eroverheen gedraaid, veel weg gekregen maar lang niet alles.
Dus , heb ik de andere partities geformatteerd ( langzaam!!) Maar de C schijf niet , alleen een format gedaan om win 7 opnieuw te installeren. Maar nu zijn mijn iconen op het beeldscherm kleurloos (zwart-wit) Foto, die standaard in de win7 versie staan zijn weer volledig te openen. Maar????? Ik zou de C partitie ook een diep format willen geven.. Is dat mogelijk. Moet ik de win7 op een andere partitie installeren??

ben bang dat die virus nog steeds een beetje op de c schijf aan het spoken is..

Graag jullie advies!

Groet
Jaap
 
Ik heb je bericht 3x aandachtig gelezen, maar ik kom niet helemaal tot een juiste beeldvorming. Dat zou zomaar aan mij kunnen liggen. Misschien dat anderen je wel gelijk helemaal begrijpen.
Je hebt binnen een (niet goed werkende Windows) andere partities 'lang' geformatteerd. Oké, dat kan en dat is denk ik verder niet van invloed op je probleem (geweest -> de bestanden op die andere partities)

Ook schrijf je dat je (en ik quote) Maar de C schijf niet , alleen een format gedaan om win 7 opnieuw te installeren
Daar begrijp ik het niet helemaal meer.
Hoe heb je die C schijf/partitie geformatteerd? Kun je dat nog even iets gedetailleerder omschrijven?
 
Laatst bewerkt:
Als je een schone installatie doet , vraag het systeem op welke partitie je het wilt installeren. Dus op de C schijf ! tevens kun je die partitie formateren , en dan de windows installeren. Dat bedoel ik met formateren van de c schijf
 
Helder, dan had ik je toch goed begrepen en kan ik nu ook typen wat ik eigenlijk al had willen typen.
Jouw huidige probleem is m.i. niet te wijten aan een virus en / of malware. Dat moet ergens anders zitten:
heb jij na de Windowsinstallatie wel de moederborddrivers / chipsetdrivers geïnstalleerd en heb je Windows update 'uitputtend' benaderd na de Windowds installatie (zeker wel een keer of 8 alvorens er geen updates meer worden gevonden)?

Er is idd. wel een mogelijkheid tot een 'diepe' format, alleen daarvoor zal je moeten booten met een (DOS) diskette of USB stick.
 
Laatst bewerkt:
Thanks , ga het proberen.
Hou je op de hoogte,

Groet
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan