Firefox blijft maar plugin containers openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
119
Beste Helpers,

Firefox blijft maar plugin containers openen en sluiten zodra we (mijn vrouw dus) "Marketland" wil openen in FB. Heeft ie nooit gedaan. Uitgebreid ge-viruscheck-ed en ge-Malwarebytes-t. Ook Firefox ververst maar hij blijft erin. Zit hem dus hoogstwaarschijnlijk in Java.

Afgezien van Marketland dan maar niet meer spelen, tip en/of adviezen hoe verder te zoeken of dit te verhelpen?
 
Uhm... je bedoelt (hopelijk) te zeggen dat het proces plugin-container.exe toch op elk moment maar (max.) 1x open staat, he?
Dus dat
a. firefox.exe "solo"
b. de combi firefox.exe en plugin-container.exe
voorkomen maar niet (bijv.)
c. de combi firefox.exe, plugin-container.exe en nog een keer plugin-container.exe

Als dat allemaal klopt: Waarom stoort je dit? Er is 1 plugin-container actief waar alle plugins in draaien. En of die nu wel of niet actief is maakt mij niet uit, maar wat zijn jouw bezwaren of problemen daarmee?

Tijs.
 
Uhm... je bedoelt (hopelijk) te zeggen dat het proces plugin-container.exe toch op elk moment maar (max.) 1x open staat, he?
Nou nee. Hij blijft plugincontainers openen en er zijn er tussen de drie en de negen tegelijk open.(en sluiten en nieuwe openen)
Het probleem is dat er dus geen plugins draaien zoals spelletjes. in beeld (FB) heb je zo'n wacht cirkeltje dat maar blijft knipperen alsof je een of andere auto-clicker aan hebt staan.
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel firefox.exe processen zijn er op dat moment? Loopt dat 1-op-1 of zijn er (bijv.) veel meer plugin-container.exe processen actief dan firefox.exe processen? [Sorteren op procesnaam in Taakbeheer is handig om dit te kunnen zien.]

Tijs.
 
Nu ook een tweede machine die exact hetzelfde doet alleen de lijst plugincontainers is beduidend langer. Bij deze machine is het bij Bloons Tower Defense.
Plugin.jpg
 
Ok, blijkt dat sinds "nieuwere" versies van Firefox er meerdere plugin containers mogelijk zijn (bijv. als verschillende plugins tegelijk zijn geactiveerd).

Ik vond deze instructie waar m.b.v. het maken van een nieuwe omgevingsvariabele MOZ_DISABLE_OOP_PLUGINS en die de waarde 1 te geven de scheiding/isolatie van geactiveerde plugins via het plugin containers systeem ongedaan wordt gemaakt. Probeer dat eens uit.

Tijs.
 
*update*
Duurde even maar het is gedaan met gedeeltelijk succes. De Plugincontainers worden meteen dichtgegooid... dus dat is iets maar....ik kan nog steeds geen Java based spelletjes spelen. Het is inderdaad allen in FireFox blijkbaar Chrome doet het wel.


Nog andere ideeën?
 
Ik heb er geen, hopelijk anderen wel.

Tijs.
 
*Update*
Via about:config in de adresbalk van Firefox Javascript enabled. Hoe DAT uit kwam? Eerste keer dat ik hier in mijn PC kom.
Plugin spelletjes doen het nog steeds niet maar FB e YT zijn weer bereikbaar.....
 
Het heeft zich spontaan opgelost. (Geloof jij het? Is toch echt zo)
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan