iTV online kijken op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

peternas

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
47
Jaren zit ik iTv online van TELFORT te kijken en ineens lukt dat niet meer in geen enkel browser IE Chrome Firefox Safari.
Dus Windows 10 er opnieuw op geïnstalleerd in de hoop dat alles weer zou werken, maar helaas geen contact meer.
Wie weet hier voor een oplossing wat je kun doen Silverlight is de boosdoener word niet meer ondersteund maar dar zal toch een oplossing voor zijn....?
 
Kijk eens of je Chrome kunt updaten. Tot voor kort kon ook ik in Chrome niet kijken (weliswaar KPN, maar da's dezelfde iTV), maar moest ik IE gebruiken, maar toen ik Chrome had update ging het wel. Check even of je deze : Versie 49.0.2623.110 (64 bit) hebt.
Je hebt IE dus ook nog als alternatief, want Silverlight kun je binnen IE gewoon downloaden en installeren.
 
Laatst bewerkt:
Welke versie IE in Windows 10 moet je dan gebruiken, eerst kreeg je de melding dat je Silverlight moest installeren deze melding komt niet meer.
 
Zie de bijlage.

TV.jpg

In het plaatje zie je :

- linksonder op de Windows taakbalk dat IE is geactiveerd enne, die wordt gewoon met Win 10 meegeleverd.
- dat het Windows 10 is
- bovenin het plaatje zie je de url van iTV en
- dat ik naar een of ander zender aan het kijken ben
- en midden in het plaatje de IE versie.

Je vindt IE onder Alle apps, Accessoires.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb (ergens in een andere discussiedraad vermeld) begrepen dat Silverlight nu niet (meer) wordt gebruikt bij iTv, dus dat zou verklaren waarom je geen melding over Silverlight meer krijgt, nu.

Tijs.
 
Ik heb even op mijn abbo van KPN bij iTV gekeken en lees daar vanochtend o.a. dit:

Wanneer u gebruik maakt van Interactieve TV Online, start automatisch de Silverlight player op. De Silverlight player staat in de meeste virusscanners geregistreerd als veilige software. Mogelijk is dat bij uw virusscanner niet het geval.
Om de Silverlight player als veilige software te registreren voegt u microsoft.com toe aan uw safelist.

Internet filters kunnen een negatief effect hebben op Interactieve TV online. Heb je een internet filter actief, schakel deze dan uit en probeer het opnieuw.


Ik heb (ergens in een andere discussiedraad vermeld) begrepen dat Silverlight nu niet (meer) wordt gebruikt bij iTv, dus dat zou verklaren waarom je geen melding over Silverlight meer krijgt, nu.

Tijs.
is dat korter of wat langer geleden dat je dat tegenkwam in een topic? Het kan misschien ook zijn dat de website van iTV nog niet is bijgewerkt en dat het idd. niet meer hoeft te worden gebruikt.



....... eerst kreeg je de melding dat je Silverlight moest installeren deze melding komt niet meer......

naast hetgeen Tijs schrijft zou het ook kunnen zijn dat:
als Silverlight een keer op de machine is gezet, dan wordt het automatisch gestart zoals je hierboven kunt lezen. Check desnoods even in het configuratiescherm, programma's en onderdelen of Microsoft Silverlight al op je machine staat.

Indien nodig dan kun je Silverlight hier downloaden.

enne peternas : tot slot, je hebt natuurlijk wel je maandelijkse factuur betaald...........? ;) :p
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik denk ik kijken even voor je maar hier doet het ook geen moer meer :p

Overigens is een herinstallatie wel erg rigoreus :eek:
 
gast0225 dit was de oplossing

Bedankt gast0225,

Ik had de verkeerde Chrome Versie op mijn PC 32 bit in plaats van 64 bit kom maar op het idee met al automatische downloads.

De iTV werkt weer prima in IE en Chrome

Ik heb eerst Chrome 32 bit verwijderd.
Daarna Chrome 64 bit geïnstalleerd en de iTV werkte weer kon gewoon kijken.

Daarna IE geprobeerd en deze vroeg wil je Silverlight installeren gedaan en ja hoor ook op deze browsers kan ik kijken.

Je moet de volgorde maar weten
 
Laatst bewerkt:
@Terrarabo : je bedoelt dat je ook niet meer kunt kijken? Welke browser gebruik je?
Op zich wel frappant want ik heb zojuist in IE én Chrome getest en in beide browsers kan ik gewoon kijken.
Laatste regel in bericht 6 geldt ook voor jou? ;) :p
 
:p

Wie weet ;-)

Gebruik het eigenlijk nooit op de PC, zie er het nut niet van in eigenlijk met drie TV's in huis.
Heeft geen prioriteit dus, komt wel een keer.

Of zal ik W10 opnieuw installeren ? :d:p
 
Zo toe maar, 3 TV's in huis......... ik kan er maar 1 betalen, vandaar dat ik regelmatig op mijn flaptopje nieuws en sportuitzendingen bekijk als de baas Hart van Nederland of een ander soortgelijk (rampzalig) programma wil kijken........... ;)
En dan hebben we het nog maar niet over de vele live voetbalwedstrijden die op TV worden uitgezonden en waar de baas hier helemaal niets om geeft. Dan mag (MOET) ik verplicht iTV op mijn flaptopje kijken. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik laat mijn vrouw hard werken zodat ik kan kijken wat en wanneer ik wil ;)
 
En zo hoort het! Net zoals 3 meter achter je lopen op straat? ;) :D :D :D :D
 
@gast0225: hier staat die melding over Silverlight niet meer ondersteund/nodig.

Tijs.
 
Leuk linkje, dan kom ik in het topic uit waarin we nu zitten.
 
@gast0225: ik ga nog een keer opnieuw zoeken, misschien was het deze discussiedraad wel.

Tijs.
 
Welke? (Ik vermoed dat je onder het woord 'deze' een linkje toe had willen voegen, maar da's niet gelukt)?
 
@gast0225: Nope, ik bedoelde dat de bron van mijn verhaal mogelijk deze discussiedraad zélf is, zoals jij ook indiceerde in posting #16. Vandaar dat ik nog eens opnieuw ga zoeken (wanneer ik daar tijd voor heb).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan