Ik zoek een laptop voor 1 a 2 jaar met 4GB om Windows 7 en 10 te kunnen draaien, maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Dit hoort min of meer eigenlijk bij gevraagd, maar toch heb ik een vraag er over voor ik iets ga aanschaffen:

Ik zoek een tweedehands laptop (ik denk dual core) voor 1 a 2 jaar met 4GB om Windows 7 en 10 te kunnen draaien, maar wat is een klein prijsje en waar zou ik deze kunnen vinden?

1 a 2 jaar i.v.m. dat ik naar een zwaardere laptop op zoek ga, maar daar het nu nog even te vroeg voor is gezien de ontwikkelingen die dit jaar plaats vinden, daarna kijk ik naar wat nieuws.

Wat en waar valt mij iets aan te raden en waar moet ik op letten?

Is er een programmatje die een laptop checkt of de tijdelijke laptop naar behoren functioneert?

Het gaat nu vooral om Gmail, Facebook, YouTube Skype en ander licht werkende programma's.

Welke prijs mag zo'n laptop ongeveer kosten?

Alvast dank voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn tal van progjes om de goede werking van een machine te testen.
Zo heeft Intel voor bijna al zijn processors een testje om deze te testen, is er MEM-test om het geheugen te testen en zal er vast ook wel een tooltje zijn om de videokaart te testen. Daarmee heb je de belangrijkste componenten wel gehad.
Als ik lees wat jij met het ding wil gaan doen, dan zou ik zeggen : neem een telefoontabonnement met een fatsoenlijk toestel en je slaat 2 vliegen in één klap. Is dat geen optie, koop dan een tablet, daarmee kun je al die dingen doen die jij beschrijft. Een splinternieuwe laptop die voldoet aan jouw eisen hoeft nog geen € 500 te kosten (minder zelfs) Een fatsoenlijke tweedehands tussen de €150 en €300,--.
 
Laatst bewerkt:
Voor het genoemde gebruik is een simpele laptop voldoende. 4GB geheugen is dan al een overdaad.
Ik neem wel aan dat je i.v.m. Skype een laptop wil waar een camera in zit.
 
Hier op de Helpmij : Klik

(Bied €179 tot €229 minder dan de vraagprijs!)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat TS om dit te kunnen doen :

uit het startbericht : Gmail, Facebook, YouTube Skype en ander licht werkende programma's

het meest elementaire laptopje kan kopen dat 'ie tegenkomt. Vraag / probleem blijft altijd even de kwaliteit van een 2e hands machine.
 
Je zou er ook nog een kunnen huren. Rond de 22,50 euro per maand als je dat er voor over hebt gedurende een jaar.

Heb je ook geen gezeur aan je hoofd van wel of niet goed. Het is maar een idee.:D
 
Ik zit hier nog op een Pentium 4 met 1GB geheugen 2,39 GHz. kloksnelheid, 60GB HD en 3.06GHz op Windows XP, maar nog wel met een update sleutel.

De Medion laptop komt uit het begin XP tijdperk en is 15 inch, is al een tijd terug naar 1GB gebracht, maar hier gaat neem ik aan geen Windows 7 en of 10 op draaien. Dat is de reden dat ik voor tijdelijk een niet zware laptop zoek een een zacht prijsje, de ontwikkelingen met Windows 10 en Intel komen flink op gang, maar dat is in het begin meestal vrij duur, daarbij komt dat ik ook zoekende ben naar wat moois dat echt aan mijn voorwaarden voldoet, echter zal er even een tijdelijke laptop tussen moeten, dus eenvoudig en goedkoop.

Ik heb hier een laptop dual core met 1GB, maar het scherm van 15,6 inch is helaas niet scherp, ik zou niet weten hoe ik het scherm weer scherp kan krijgen, maar ik vrees dat het dan een scherm vervangen wordt zo ook naar 4GB moet worden opgetrokken worden, dat zal een te kostbare zaak zijn i.v.m. een goedkope tweedehands dual core laptop.

Mocht het verschil te klein zijn tussen een tweedehands dual core en een nieuwe eenvoudige i3, dan kan ik beter daarvoor gaan, maar als ik voor een heel lage prijs klaar kan zijn is het voor een overbrugging kostendekkend en ben ik tevreden.

Ik zoek dus iets in 15,6 inch wat 1 a 2 jaar mee kan en goedkoop is.
 
Laatst bewerkt:
Hier op de Helpmij : Klik

(Bied €179 tot €229 minder dan de vraagprijs!)

€ 379,00 - € 229,00 = € 150,00 voor een i3 is mee voor uit te komen, 8GB op een i3 is volgens mij al overbodig, zo ook het aanraak scherm, maar voor € 150,- is het een leuke overbrugging.

Ik dacht voor een dual core met 4GB geheugen en een harde schijf van 160 tot 200 GB en een webcam aan € 100,- , of is dat te laag?

Ik hang er zelf een wifi dongel aan, want wifi intern die al wat ouder zijn willen meestal niet meer zo makkelijk een signaal oppakken is mijn ervaring.
 
Ik zou voor dit type gebruik inderdaad naar een tweedehands laptop kijken, een simpele core 2 duo of een core i3 moet al meer dan genoeg zijn.

Ik zou inderdaad niet voor meer dan 4gb gaan, maar ik raad het niet aan om nu nog iets te nemen met maar 2gb geheugen, en voor videokaart maakt het niks uit, een intel gma moet al moet a genoeg zijn.

Marktplaats.nl en Tweakers.nl zijn twee plekken waar een mooie laptop voor een laag prijsje kan worden gevonden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan