VPN router IPVanish voor een Ziggo Technicolor router

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.385
Goedemorgen,
Ik wil voor alle internet verbinding VPN gebruiken. Ik heb een Ziggo internet abonnement met Technicolor 7210 router. Voor die router wil ik een IPVanish Asus RT-N16 DD-WRT FlashRouter plaatsen.
Zijn er helpmij collega's die daar ervaring mee hebben of met een andere VPN router?

Thanks!
Damiaan.
 
Vraagje, waarom wil je alles via VPN hebben ?
Ik neem aan dat de router achter je modem van Ziggo wordt geplaatst ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ervaring met ZyXEL Zywall USG 300. Daarop heb ik zowel een IPSec VPN als een L2TP (over IPSec) VPN actief momenteel. IPSec VPN voor Windows laptops/tablets met Shrewsoft (gratis versie) VPN client software, L2TP voor iPad etc.
Uiteraard is een Zywall voor thuisgebruik mogelijk wat overdone, dus je zou kunnen kijken of (bijv.) een Fritzbox of Engenius etc. apparatuur geschikt te maken is voor jouw doelen.

M.b.t. DD-WRT VPN server apparaten:
Ik lees overal dat DD-WRT géén IPSec encryptie doet bij een L2TP VPN, dus die optie kun je (wat mij betreft) dus niet gebruiken en kun je evt. terugvallen op SSL VPN, maar ik ben niet zeker of iPads etc. daar wat nuttigs mee kunnen.
Het hangt er dus ook vanaf vanaf welke apparaten je met die VPN server wilt verbinden(!)
PPTP schijnt ook mogelijk te zijn op DD-WRT, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor reageren. :thumb:
@Terrarabo ik vind het een gerust idee dat de verbindingen beveiligd zijn. Zowel van mijn pc als ipad als nas die erachter staan.
Ja, eerst (ziggo) technicolor router en daarachter de vpn router. Ik heb abonnement bij ipvanish en die raadden diverse routers van flashrouters.com aan vandaar keuze voor die specifieke router.
Linkje: ipvanish en flashrouters

@Tijs, gedeelte van je verhaal snap ik maar ;-) Ben daar niet zo thuis in. Antwoord op je vraag, zie ook boven maar vooral de nas (Qnap) en dan andere apparaten wil ik via vpn verbinden.
Een dd-wrt router is dus niet 100% goed, kan ik het zo stellen?
 
Je zegt het verkeerd: Er zijn wel degelijk werkende VPN oplossingen met dd-wrt mogelijk, maar niet alle types VPN oplossingen.
Vandaar dat ik begon over welke type apparaten via de VPN iets moeten...

Tijs.
 
@Tijs, dank je voor de info. Met een Qnap NAS erachter welk type vpn is dan mogelijk?
 
He Damnsharp,

Het ligt eraan of je de qnap nas wilt benaderen vanaf een ip adres buiten je thuisnetwerk, bijvoorbeeld vanaf je werk of een cafe. Wanneer je dit wilt is een dedicated ip voor jouw vpn verbinding handig. Sommige vpn aanbieders bieden dit, volgens deze site doet purevpn dat bijvoorbeeld.

Welk type vpn verbinding maakt dan weinig uit. Let er wel op dat je in ieder geval een veilig protocol gebruikt als je het doet vanwege veiligheids of privacy overwegegingen. PPTP zoals eerder genoemd is relatief gemakkelijk te kraken. OpenVPN is bijvoorbeeld breed ondersteund en wordt erg veilig bevonden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan