KPN, 4G-routers en SNMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Betreft de volgende situatie:

- Twee 4G-routers, een van Sierra Wireless en een van Teltonika.
- Beide routers maken gebruik van 4G van KPN met een databundel van 15 GB, de APN is advancedinternet.

Voor monitoring en GPS-tracking op afstand wil ik SNMP gebruiken, maar dit lukt niet: op beide routers staat poort 161 UDP dicht als ik SNMP inschakel met externe toegang. Lokaal SNMP werkte prima in testopstelling. In de firewall staat inkomend 161 UDP gewoon open. De routers hebben een webinterface die extern bereikbaar is.

Ik heb gelezen dat KPN de verbinding van klanten met een vaste internetverbinding isoleert als daarop openstaande SNMP-poorten worden gedetecteerd. Is dit ook op 4G van toepassing?

Hoe dit op te lossen? Als meer informatie nodig is, hoor ik dat graag.
 
Ik heb vandaag gebeld met KPN, na 20 minuten in gesprek te zijn geweest werd mij verteld dat het mogelijk ligt aan de via DHCP uitgedeelde WAN IP-adressen. Ik heb gemerkt dat deze (tenminste bij KPN, weet niet of dit ook voor de andere providers geldt) voor 4G zo willekeurig zijn als maar kan. Een statisch IP-adres zou SNMP mogelijk werkend kunnen maken.

Ik heb hier op dit moment dus nog geen uitsluitsel over, als ik meer van KPN verneem laat ik dat meteen weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan