.Cerber alle bestanden Versleuteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdgeUser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2016
Berichten
4
Beste Mensen,

Hallo ik ben nieuw op deze forum.
Ik heb een vraagje gisteren had ik als laatst MalwareBytes Anti-Malware gedownload. Omdat ik mijn Windows 7 herinstalleerd had, nu alles wat op mijn D-Schijf zit o.a Fotos van mijn kinderen, Rekeningen is allemaal versleuteld "Encrypted". Ik denk zelf dat het door Malwarebytes Anti-Malware komt. Alleen nu is mijn vraag wat kan ik eraandoen want nu staan er 3 Bestanden met daaronder diverse bestanden met er als achter .cerber. En de andere bestanden zijn Decrypt My Files. Alleen dan moet ik 500 USD betalen en daar heb ik geen intresse in want heb namelijk gelezen dat je ook nog de kans heb dat je opgelicht word. Ik heb zelf via Regedit een paar bestancen verwijderd o.a .Cerber en via YouTube had ik nog een paar filmpjes bekeken maar helaas heeft niks verholpen dus was mijn enige hoop op een Forum mijn vraag stellen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met Vriendelijke Groeten,
 
Waar heb je dit gedownload? Ik vermoed dan vanaf een malafide locatie.
 
Los van waar de rommel vandaan komt (Malware bytes is een legitieme en veelgebruikte applicatie), is het duidelijk dat je bestanden versleuteld zijn.

Om dit op te lossen de harde schijf scannen met een aantal tools (Super Anti Spyware, Eset, enz...) om er achter te komen met welk cryptowall virus je te maken hebt. Vervolgstappen en mogelijke oplossingen zijn daar erg van afhankelijk.

De eenvoudigste oplossing is om de pc te herinstalleren en de bestanden uit een backup terug te plaatsen.
 
Los van waar de rommel vandaan komt (Malware bytes is een legitieme en veelgebruikte applicatie), is het duidelijk dat je bestanden versleuteld zijn.

Om dit op te lossen de harde schijf scannen met een aantal tools (Super Anti Spyware, Eset, enz...) om er achter te komen met welk cryptowall virus je te maken hebt. Vervolgstappen en mogelijke oplossingen zijn daar erg van afhankelijk.

De eenvoudigste oplossing is om de pc te herinstalleren en de bestanden uit een backup terug te plaatsen.

Ik heb gehoord van mijn vriend dat je Eset Internet Security en dan in veilige modus moet laten scannen en dat het dan weer hersteld en de bestanden ontgrendelen ik weet niet of het waar is maar wat kan ik het beste doen?

Mvg
 
Zoals ik al zei. Eerst uitzoeken met welke besmetting je te maken hebt. Voor bijv. de 1e generatie cryptowall virussen zijn er nog oplossingen. Voor de 2e niet. En dat is dan nog afhankelijk van de precieze versie/soort. En als je een versie weet, kun je ook een inschatting maken of betalen loont. Het is namelijk zo dat in een aantal gevallen zelfs de FBI al het advies heeft gegeven om te betalen. Het zijn geavanceerde boefjes die er voordeel van hebben als ze je bestanden herstellen na betaling. Als dit namelijk bekend wordt, zullen er meer mensen bereid zijn tot betaling.

Wat je het best kunt doen is natuurlijk de pc opnieuw installeren en je bestanden uit de backup terugzetten. Vergeet ook niet aangifte te doen. Niet dat het op korte termijn iets oplost, maar zo komt het probleem wel onder de aandacht.
 
Zoals ik al zei. Eerst uitzoeken met welke besmetting je te maken hebt. Voor bijv. de 1e generatie cryptowall virussen zijn er nog oplossingen. Voor de 2e niet. En dat is dan nog afhankelijk van de precieze versie/soort. En als je een versie weet, kun je ook een inschatting maken of betalen loont. Het is namelijk zo dat in een aantal gevallen zelfs de FBI al het advies heeft gegeven om te betalen. Het zijn geavanceerde boefjes die er voordeel van hebben als ze je bestanden herstellen na betaling. Als dit namelijk bekend wordt, zullen er meer mensen bereid zijn tot betaling.

Wat je het best kunt doen is natuurlijk de pc opnieuw installeren en je bestanden uit de backup terugzetten. Vergeet ook niet aangifte te doen. Niet dat het op korte termijn iets oplost, maar zo komt het probleem wel onder de aandacht.

Ik heb de Super Anti Spyware geprobeerd maar helaas heeft ie maar 1 virus gevonden en die heeft ie verwijderd maar mijn bestanden zijn nog steeds vergrendeld eset heeft 309 virussen gevonden heeft ze allemaal verwijder maar helaas heeft ook niet geholpen. Is er nog iets anders wat ik kan doen? En hoe kom ik erachter welke virus het is?
 
Dat zou je bijv. kunnen opmaken uit de naam van het virus dat verwijderd is. Of door de tekst die je te zien krijgt eens te googlen.
 
Je reageert niet op mijn herhaalde opmerking om een backup terug te plaatsen. Ga er maar van uit dat er geen backup is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan