geen verbinding meer met WDTV LIVE HUB

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
137
ik heb onlangs een nieuwe computer aangeschaft met windows 10

op mijn tv heb ik 2 WDTV LIVE HUB aangesloten

sedert ik mijn nieuwe computer heb kan ik niets meer plaatsen van op mijn computer naar mijn harde schijven

ook kan ik niets meer van de ene harde schijf naar de andere plaatsen

ik heb wel verbinding met mijn harde schijven want als ik via mijn computer op een onderwerp(speelfilm,tv-reeks etc...)klik kan ik die nog steeds op mijn computer bekijken

ook kan ik nog steeds films etc.van mijn harde schijven bekijken op mijn tv

kan iemand me uitleggen (liefst zo simpel mogelijk want ik ben echt een leek op computergebied)wat ik moet doen om dit probleem op te lossen:eek::eek::eek:

alle hulp zou van harte welkom zijn

alvast vele dankjes

wilfried
 
De WDTv Live Hub draait op een Sigma Designs SMP8654 SoC.
Je zult de mappen / schijven die je met de mediaspeler wilt gebruiken opnieuw in Windows moeten delen.

Deze download is "geleend" van het Xtreamer forum, in dit PDF-bestand wordt uitgelegd hoe je mappen / schijven deelt voor gebruik met je mediaspeler.
 
Dat is geen tekst maar een download-link.
Deze download een PDF-bestand dat automatisch geopend zou moeten wrden als je Acrobat Reader of een andere PDF-reader op je computer geïnstalleerd hebt.
In dat bestand wordt stap voor stap ( wel in het engels inderdaad ) , incl. plaatjes, uitgelegd hoe je mappen ( via het SMB-protocol ) deelt in de diverse Windows-versies, zelfs in Linux.
Ook staat er een uitleg hoe je een NFS-mount maakt voor gebruik met je mediaspeler.
Helaas is er geen NL-talige versie van deze uitleg aangezien het een wereldwijd forum betreft waar de voertaal Engels is, daar kan ik ook niks aan veranderen maar m.b.v. Google Translate en de afbeeldingen moet je er wel uit kunnen komen lijkt mij.
 
is intussen opgelost door mijn dochter
volgens haar was het omdat ze niet op delen stonden in het netwerk
toch bedankt voor de hulp ;););)
 
volgens haar was het omdat ze niet op delen stonden in het netwerk

Dat had ik in mijn 1e reactie reeds gezegd dat je de betreffende mappen / schijven moest delen en dat is exact wat dat PDF-bestand uitlegt.

Maar goed, fijn te horen dat het is opgelost.
Bewaar dat PDF-bestand evengoed, is ook makkelijk om problemen op te lossen mocht er ooit weer een probleem ontstaan.
In elk geval een fijn weekend en veel plezier ermee :thumb:

P.S: je kunt je vraag zelf op "Opgelost" zetten rechts bovenin...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan