Server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenisDaf

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2014
Berichten
37
Hallo,

Op dit moment loopt hier alles op Windows, de ene pc op 7 de andere op 10 en nog anderen op evengoed Windows maar dan weer andere versies.
En, alles hangt, samen met bv een netwerkprinter, in een BEKABELT, netwerk.
Werkt goed, doch ik heb vandaag iets geprobeerd, en dat werkte niet, vandaar dat ik dacht, misschien wel met een serversysteem.
Nu, wat werkte er niet?

In het netwerk staat ook een 2 HDD's NAS, (bekabeld netwerk) werkt perfect.
Maar aan die NAS zitten ook 2 USB ingangen, en een SD card slot.
In het verleden testte ik de USB met een stick, doch weet niet meer of ik dat ok kreeg.
Nu is het de bedoeling dat ik hdd dockingstations die nu aan 1 pc hangen ook in het netwerk krijg, dus ik dacht ha, via de USB in van de NAS, en klaar.
Niets is blijkbaar zo makkelijk als neen, dat werkt niet.
De HDD's gaan wel aan de start in het dockingstation, maar ik krijg ze niet te zien in bv de explorer die ik gebruik.


Dat is meestal Totalcommander.

Die laatste is steeds het eerst wat er hier op een nieuwe pc of na een radicale kuis en een OS op de pc komt.
Dus, nu mijn echte vraag, hoe kan ik dit best tot een wel werkend geheel krijgen.


Een werkend geheel zou hier voor mij betekenen dat de endstations op hun Windows blijven draaien, en de server op wat nodig is, en liefst gratis.

Vooral ook is belangrijk dat de losse hdd's hot swap zijn, daar deze geregeld eens op reis gaan.
Ze zijn, en moeten dat blijven allemaal NFTS geformateerd.

Groetjes,

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan