• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjnaak

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2015
Berichten
21
Zeer gewaardeerde leden,

Ik heb een kasboek gemaakt met als laatste blad een uitdraai van alle relaties die ik uit het Exact boekhoudprogramma heb gedownload.
So far so good, maar dit moet ik weer na het invullen importeren naar Exact. En dan ben ik op dit moment alle cellen aan het wijzigen met "Vervangen". Dit kan vast slimmer.

Nu wil ik eigenlijk een heel simpel kasboek omdat deze anders toch niet goed wordt ingevuld. Voor mij zijn de relatienummers van belang, voor diegene die het kasboek invult de naam.
Is het mogelijk dat de gebruiker een deel van de naam invult, en Excel aanvult vanuit het tabblad relaties en het relatienummer in een andere kolom erbij zet?
De gebruiker vult dus zijn eenvoudige kasboek in, terwijl op een andere sheet deze gegevens worden omgezet naar een voor mij nuttige sheet die ik weer naar Exact kan importeren.

De laatste sheet is het zoals ik het importeren heb naar Exact.

Zijn er wellicht betere oplossingen dan bovenstaande en voorbeelden?

Graag jullie reactie,

Met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • 00 Kasboek Forum Helpmij.xlsx
    83,3 KB · Weergaven: 147
Ik denk dat jouw vraag niet volledig is. Een voorbeeld met allemaal dezelfde gegevens geeft ook niet veel houvast.

Waarom vindt de gehele boekhouding niet plaats in Exact?

Dmv wat code is het wel vrij eenvoudig te maken. Maar:
Hoe voorkom je dat je al eerder geïmporteerde records gaat importeren? Wordt dit afgevangen in Exact?

In het voorbeeld een mogelijke oplossing.
 

Bijlagen

  • 00 Kasboek Forum Helpmij.xlsb
    69,7 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Wat betreft de dubbele import, dit kan ik opvangen door tot een bepaalde datum, of alleen een volledige maand te importeren.
Het voorbeeld dat je hebt gemaakt werkt prima, alleen als ik mijn gegevens over het voorbeeld heen zet, werkt de relatienummering niet meer. Ik heb dezelfde kolommen en rijen gebruikt maar toch neemt de macro dit niet over.
Wat betreft de onduidelijke vraagstelling; dit klopt inderdaad. Het uitgangspunt is dat de uiteindelijke gebruiker van dit kasboek nog uit het kladblokschrift tijdperk komt dus ik wil het niet te lastig maken.
Wel zou ik graag zien, dat als de gebruiker een deel van de relatienaam intypt dit automatisch wordt aangevuld in de lijst.

Daarnaast ben ik nu 3 uur bezig geweest om de code in de originele lijst te krijgen, maar helaas. Ik kom tot "ontwikkelaars, Visual Basic, Nieuwe code, vervolgens bij het uitvoeren de foutcode 9 tijdens uitvoering: ar3(j - 1, 5) = ar1(jj, 2)
Het subscript valt buiten het bereik.
 
Uit het voorbeeldbestand had ik in 'Relaties Export vanuit Exact' de eerste 13 rijen verwijderd omdat dit een fout gaf bij het bepalen van de currentregion. Idem de eerste rij in 'Grootboekrekening'

Probeer het zo eens. En anders een voorbeeldje waar wat meer variatie in staat.

Code:
Sub VenA()
With Sheets("Import naar Exact")
    .Cells(1).CurrentRegion.Clear
    For Each sh In Sheets
        If Len(sh.Name) = 3 Then
            ar = sh.[A6].CurrentRegion
            ReDim ar1(1 To UBound(ar), 1 To 5)
            For j = 2 To UBound(ar)
                ar1(j - 1, 1) = ar(j, 2)
                ar1(j - 1, 2) = ar(j, 3)
                ar1(j - 1, 3) = IIf(ar(j, 4) = "", ar(j, 5), ar(j, 4))
                With Sheets("Relaties Export vanuit Exact")
                    Set f = .Columns(2).Find(ar(j, 6), , xlValues, xlWhole)
                    If Not f Is Nothing Then ar1(j - 1, 4) = .Cells(f.Row, 1)
                End With
                With Sheets("Grootboekrekening")
                    Set f = .Columns(1).Find(ar(j, 7), , xlValues, xlWhole)
                    If Not f Is Nothing Then ar1(j - 1, 5) = .Cells(f.Row, 2)
                End With
            Next j
        End If
        .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar1), UBound(ar1, 2)) = ar1
    Next sh
End With
End Sub
 
Ik probeerde een privébericht te sturen, echter dit lukt niet. Is er een andere mogelijkheid?
 
Gewoon de vraag hier stellen is één van de mogelijkheden. En om (mogelijk) een reactie van mij te krijgen de enige.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan