IMAP-mappen instellen in Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Korte vraag over Outlook 2016. Het is vast eenvoudig maar ik kan het niet vinden.

Waar stel ik de IMAP-prefix in en kies ik welke mappen gebruikt moeten worden voor bijvoorbeeld verstuurde en verwijderde berichten?
 
Niet echt duidelijk wat je bedoeld. IMAP is geen prefix maar een protocol, net als POP3. Het is dus een instelling in de server gegevens van Outlook.
 
Een IMAP-prefix of IMAP-voorvoegsel is nodig wanneer de mappenlijst bijvoorbeeld binnen de INBOX-folder op de IMAP-server valt. In geval van Gmail is het voorvoegsel bijvoorbeeld [Gmail]. Wordt soms ook de root-folder genoemd.

Maar, volgens mij heb ik het gevonden.

Straks even kijken of dit in 2016 gewijzigd is.
 
Ik kom er toch nog even op terug. Het instellen van de hoofdmap/prefix/voorvoegsel (INBOX) is gelukt.

Wat ik met geen mogelijkheid voor elkaar krijg, is het toewijzen van de mappen die Outlook moet gebruiken voor verzonden en verwijderde berichten.

Outlook maakt nu zelf mappen aan op de IMAP-server, maar ik wil dat hij de aanwezige mappen gebruikt zodat het synchroon loopt met de webmail.
 
Krijg na stevig Google'n de indruk dat het sinds enkele versies niet meer mogelijk is om te bepalen in welke IMAP-mappen Outlook de verzonden en verwijderde berichten moet plaatsen. Outlook blijft continu zijn eigen mappen op de server aanmaken en het lijkt onmogelijk om de indeling van je berichten gelijk te trekken met de webmail en andere mail-clients. Het lijkt mij een essentiële functie wanneer je IMAP-integratie serieus neemt, maar de mogelijkheid lijkt de gebruiker ontnomen te zijn.

Ik heb het na twee uur prutsen opgegeven en korte metten gemaakt met Outlook. Thunderbird werkt een stuk sneller, lichter en efficiënter. Ook direct van het probleem af dat verzonden bijlagen in andere mail-clients dan Outlook als 'winmail.dat' zichtbaar zijn, en dus onbruikbaar. Nooit begrepen waar dat goed voor is.

Probleem niet opgelost. Probleem ontweken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan