Hyper-v server rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
88
Hallo,

Ik heb een Hyper-v server 2012 R2 draaien met 1 host er tot nu toe op.

Wat wil ik?
Ik wil op deze Hyper-v server per gebruiker kunnen regelen wie welke VM mag zien/openen via de hyper-v console.
Ik log dus onder een gebruiker in die rechten op 2 VMs heeft en die alleen mag openen vanuit hyper-v.
Wanneer ik inlog op de gebruiker wil ik ook alleen 2 vms zien en niet de overige erbij.

Mijn vraag is hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Of zijn er misschien alternatieven (moet wel werken met de hyper-v server)?

Ik ben benieuw naar de suggesties!
Ben benieuwd hoe dit ingeregeld kan worden
 
Dit kan niet met alleen hyper-v hier heb je andere oplossingen voor nodig zoals SC VMM.

Het probleem met SC VMM is dat dit behoorlijk prijzig is. en eigenlijk bedoeld voor Hyper-V clusters met meer dan 4 fysieke servers
 
@jordy14nl ik heb gisteren inderdaad gekeken naar SC VMM, ik heb nu de trial versie geinstalleerd alleen kom ik er nog niet echt uit hoe ik rechten kan verdelen per VM, kun je mij misschien hiermee op weg helpen?

@RogerS Ik heb inderdaad gekeken naar de mogelijkheid met VSphere, hiervoor zal ESX of ESXI nodig zijn op me server als ik het goed heb.
Nu is het geval dat de hardware die ik heb op me server niet compatible is met de vereiste voor ESX/ESXI, de installatie heeft niet de goede drivers hiervoor.
 
@jordy14nl ik heb gisteren inderdaad gekeken naar SC VMM, ik heb nu de trial versie geinstalleerd alleen kom ik er nog niet echt uit hoe ik rechten kan verdelen per VM, kun je mij misschien hiermee op weg helpen?
Weet je zeker dat je SC VMM wilt gebruiken? de prijzen hier voor gaan al snel over de €10.000. Zou ik de reden mogen weten waarom je VM's wilt verstoppen voor gebruikers? normaal gesproken zou niemand behalve de IT admin toegang tot de hyper-v mogen hebben.

@RogerS Ik heb inderdaad gekeken naar de mogelijkheid met VSphere, hiervoor zal ESX of ESXI nodig zijn op me server als ik het goed heb.
Nu is het geval dat de hardware die ik heb op me server niet compatible is met de vereiste voor ESX/ESXI, de installatie heeft niet de goede drivers hiervoor.
Soms heeft de fabrikant van de server een aangepaste ESX(i) ISO die wel deze drivers bevatten.
 
Laatst bewerkt:
@jodry14nl het is eigenlijk de bedoeling dat een aantal personen toegang krijgen tot hun eigen kleine netwerkje met VM's om het een en ander te testen etc.
Ik wil alleen de VM's tonen waarop het eigen netwerkje actief is (om verwarring etc te voorkomen).

Deze zullen ook extern benaderbaar moeten zijn via hyper-v of andere pakketten, met hyper-v weet ik zeker dat elke persoon dit heeft en het leek mij dus wat makkelijker op deze manier.
Als nadeel van ESX(I) weet ik dat Hyper-v (niet een vereiste) hier niet op mogelijk is, misschien met een aantal tweaks wel???
Wel is een vereiste dat personen makkelijk kunnen verwisselen tussen actieve sessies en meerdere eventueel naast elkaar open hebben.

Ik zal alvast een mail naar de fabrikant sturen of zij inderdaad ESX beschikbaar hebben of kunnen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem met hyper-v is dat de rechten die nodig zijn om VM's te beheren gelijk aan de Administrator zijn. Dat betekent dat je elke gebruiker Administrator moet maken. Ik vraag me af hoelang dat goed blijft gaan.
 
ja precies, ik heb nu met succes ESXI 6 geïnstalleerd, dit geeft inderdaad de mogelijkheid waar ik naar opzoek was.
Is bij ESXI ook een soort web interface mogelijk?

en welke rechten zijn hiervoor nodig (de standaard web interface zie ik niet zo 1.2.3 de benodigde rechten voor)
 
Ik ben niet echt op de hoogte met de VMware producten, maar ik weet dat vSphere tegenwoordig komt met een web interface. wat hier de kosten van zijn weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan