Geluidsverschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twan0330

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Berichten
40
Een vraag voor de echte kenner.

Wij gaan met een vereniging een stoet lopen, waarbij we gebruik maken van een muziek installatie.
Er worden 4 geluidsfragmenten afgespeeld, ieder op een aparte plek in de stoet (waarschijnlijk iedere plek een aparte laptop/pc).
Nu is het belangrijk dat de geluidsfragmenten alle 4 op exact (milliseconde werk) hetzelfde moment gestart worden, ivm de fragmenten in de muziek.
Ik ben naar iets op zoek waarbij ik met 1 druk op de knop alle 4 de geluidsfragmenten op 4 verschillende pc's precies tegelijk kan starten.

Kom maar op met de ideeën, ben erg benieuwd of hier een oplossing voor is.

Mvg
 
Technisch gezien (op consumentenniveau = betaalbaar niveau) -> draadloos / Wifi, gaat je dat niet lukken denk ik.

Misschien simpel houden en de oplossing niet direct in de techniek zoeken: afspreken dat de 4 mensen die de fragmenten moeten gaan starten naar een bepaald punt in de optocht kijken waar iemand met een vlag o.i.d. loopt. Als de vlag wordt gestreken moet het fragment worden gestart. Simpele methode die 'thuis' te oefenen is met de 4 operators.

Technische truuk in dezelfde 'soort' van oplossing zou kunnen zijn dat de 4 mobieltjes toegang hebben tot internet en dat er iemand voor een webcam zit die het commando "Nu" geeft na een waarschuwing van : nog 1 minuut, nog 30 seconden, nog 10 seconden, 9, 8, 7,........ "Nu"!

Weet je nog meer van dit soort eenvoudig problemen te verzinnen...........? ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Alles aansturen vanuit 1 pc/laptop en een draagbaar wifi netwerk met draadloze speakers gebruiken. Kun je vanuit die pc alles gelijktijdig starten
 
Dat zal niet lukken. Niet alle programma's en wifi telefoons hebben dezelfde opstartsnelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan