WiFi adapter (extern) i.v.m. ontbreken ethernet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Beste allemaal!

Ik heb een PC aangeschaft, met de overtuiging dat er een ethernet kabel beschikbaar was maar dit bleek niet het geval.
Weet iemand een goedkope adapter om dit op te lossen (USB).

Alvast bedankt!
 
EDIT: Het budget is +/- 15 euro, eerst werd er gebruik gemaakt van een MSI US54G - 6861 maar deze bleek niet meer bruikbaar met Windows 7.
 
Beetje vreemd. Alle PC's hebben tegenwoordig een netwerk adapter aan boord. Ben dus wel benieuwd wat voor een PC of je hebt gekocht. Of bedoel je alleen WIFI?
In #1 heb je het over een ethernet kabel.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik dacht hetzelfde maar ging ervan uit dat hij de zaken door elkaar gooide en gewoon WiFi wil.
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig.
 
Sorry voor de onduidelijkheid. Er loopt geen kabel van de router naar de PC.

Er is wel mogelijkheid om de ethernet kabel aan te sluiten, maar aangezien er geen kabel loopt is dit niet mogelijk.
Vandaar dat ik een WiFi adapter nodig heb.
 
Hallo

Wat er allemaal bestaat ... en wat het ongeveer kost ...

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=usb+wifi+dongle&LH_PrefLoc=2&_sop=15

"Ik heb een PC aangeschaft, met de overtuiging dat er een ethernet kabel beschikbaar was maar dit bleek niet het geval."

En ...

"Zit er geen verschil tussen de adapters? Ik zie specificaties als MBps en dergelijke en ben niet helemaal op de hoogte of dit veel uitmaakt.
De vorige werkte in ieder geval prima. "

Dit in het achterhoofd ... schaf deze aan bij een lokale p.c. winkel ... heb je meteen de nodige lokale bijstand mochten er problemen zijn ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp maakt het dus niet echt uit welke USB WiFi adapter ik koop? Ook het verschil tussen 150 mbps en 300 mbps niet?
 
Wel, wat is de afstand naar de wifi router/accesspoint?
Antennelengte van ong. 10CM op de 2,4GHz band, een inbouw of een dongle daarmee geeft het beste ontvangst.
Indien de router dichtbij is maakt het niet uit.
 
Dat hangt af van wat de betreffende router kan, als die MIMO ondersteund heb je op de pc met een 300 mbps-dongle een snellere verbinding.
Kan de router niet meer dan "normaal"WiFi b/g/n , dan zal de snelheid nooit hoger worden dan 150 mbps dus heeft een 300 mbps-dongle in dat geval geen nut...
 
De afstand van de PC tot de router is 5 meter, hier zitten wel muren tussen. De router kan waarschijnlijk maar 150mbps aan (oud lijkt me).
 
Hoi,
De methode voor optimale snelheid is een vaste netwerkkabel (cat 5e) van router naar pc, dan krijg je de optimale snelheid conform het abo van je provider.
Cat 5e is nodig (ook voor de toekomst) als je abo hoger is dan 100 Mbps maar dan moet je wel een gigabit netwerkkaart in je pc hebben en moet je router gigabit ondersteunen, ik neem aan dat je provider die dan erbij levert.
Het lijkt me sterk dat je standaard geen Lan aansluiting op je pc hebt.
Daarbij krijg je met een wifi adapter nooit meer snelheid van je router dan de snelheid die het abo (van je provider) aan je router afgeeft, eerder minder vooral als er tussenmuren e/o vloeren in het spel zijn. Een hogere snelheid kan van belang zijn als je een draadloos thuisnetwerk hebt, maar dan moeten wel alle aangesloten pc's een wlan gigabit netwerkkaart e/o chip aan boord hebben.
Dus volgens mij hoef je niet boven de 150 Mbps uit te gaan met een N wifi adapter (€10-€20).
De MIMO functie heeft niet zozeer met snelheid te maken maar eerder met de signaalsterkte van verschillende kanalen, je kunt er mogelijk een meer geoptimaliseerde en stabielere verbinding door krijgen.
MIMO buit het fenomeen uit dat kanaalcapaciteit varieert van plaats tot plaats en over tijd om grotere kanaalcapaciteit te verkrijgen dan met het gebruik van één zend- en ontvangstantenne (SISO - Single-input Single-output).
Je moet dan in principe een adapter kiezen met meerdere antennes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/MIMO
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan