• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule uitbreiden met uren en minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hoi,
Iemand een idee hoe deze formule uit te breiden met uren en minuten?
Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) en "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"md")&" dag(en) gestopt met koekjes bakken."
iedere suggestie is welkom

Met zoiets.
Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"md")&" dag(en), "&TEKST((NU()<A3)+NU()-A3;"u:mm")&" gestopt met koekjes bakken"

Of:
Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"md")&" dag(en), "&TEKST(NU()-A3;"u:mm")&" gestopt met koekjes bakken"

Laatst bewerkt:
Hoi HSV,
Bedankt voor het snelle antwoord.Kan het eventueel nog opgesplitst worden naar x uren x minuten?
Alvast bedankt

Verklaar je nader.

Edit: ik snap het.
Ik zal eens kijken.

Zoiets?
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"md")&" dag(en), "&TEKST(NU()-A3;"u")&" uren en "&TEKST(NU()-A3;"mm")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Hoi Hsv,
Voor de uren weet ik het nog niet maar de minuten lopen niet door. Blijft op 01minuut staan.

Hallo Jack,
Dan maar even het uur veranderen in A3.
Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"md")&" dag(en), "&TEKST(NU()-A3;"u")&" uren en "&TEKST(REST(NU();1)-REST(A3;1);"u:mm")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Hoi HSV,
Bedankt voor uw inspanningen maar er zit helaas nog altijd een foutje in de minuten. Als je u:mm gebruikt werkt het naar als je alleen mm gebruikt werkt het niet, springt terug op 01 minuut niet Uren zijn ok.
Maar nu ga ik slapen. een goede nacht gewenst.

Ik zie het, de tijdsaanduiding in de minuten is nog niet goed.

Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"md")&" dag(en), "&TEKST(NU()-A3;"u")&" uren en "&SUBSTITUEREN(TEKST(REST(NU()-A3;1);"u:mm");TEKST(REST(NU()-A3;1);"u:");"")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Hoi Hsv,
De layout is nu perfect en de minuten zijn ok, waarvoor dank:thumb:
Helaas klopt de berekening niet
Dit
Dotchie is nu: 1 jaar, 2 maand(en) ,3 dag(en), 9 uren en 57 minuten gestopt met koekjes bakken
Zou dit moeten zijn
Dotchie is nu: 1 jaar, 2 maand(en) ,2 dag(en), 8 uren en 57 minuten gestopt met koekjes bakken
De rest is in orde

Voor mij werkt het zo te zien goed.
A3 = 14-03-2016 05:53.
Op dat moment was het 16-04-2016 07:50.

Resultaat formule.
O jaar, 1 maand, 2 dagen, 1 uur, en 57 min.

Hoi Hsv,
Klopt toch niet echt (volgens mij)
14/03/2016 21:00
16/04/2016 8:07
geeft: 0 jaar, 1 maand(en) ,2 dag(en), 11 uren en 07 minuten
Pas vanavond om 21:00 uur zijn we achtenveertig uur verder (2 dagen) of zie ik het verkeerd?
uren kloppen, ik had mij vergist:o, te weinig koffie:)

Nieuwe poging Jack.
Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&GEHEEL(NU()-A3)&" dag(en), "&TEKST(NU()-A3;"u")&" uren en "&SUBSTITUEREN(TEKST(REST(NU()-A3;1);"u:mm");TEKST(REST(NU()-A3;1);"u:");"")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Hoi HSV,
Ik stel uw geduld wel erg op de proef, ik krijg nu dit
Dotchie is nu: 116 jaar, 3 maand(en) ,42476 dag(en), 9 uren en 23 minuten gestopt met koekjes bakken

We gaan gewoon door tot het goed zal zijn.
Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(A3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&GEHEEL(DAG(NU()-A3))&" dag(en), "&TEKST(NU()-A3;"u")&" uren en "&SUBSTITUEREN(TEKST(REST(NU()-A3;1);"u:mm");TEKST(REST(NU()-A3;1);"u:");"")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Edit: het geeft volgens mij nog niet het gewenste resultaat.
1 maand en 31 dagen → 2 maand 0 dagen.

Laatst bewerkt:
Wat voor datum en tijd vul je in?

Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL($A$3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL($A$3;VANDAAG();"ym")&" maand(en) ,"&GEHEEL(CONVERTEREN(CONVERTEREN(DATUMVERSCHIL(A3;NU();"md");"day";"hr");"hr";"day");0)&" dag(en) , "&TEKST(NU()-$A$3;"u")&" uren en "&SUBSTITUEREN(TEKST(REST(NU()-$A$3;1);"u:mm");TEKST(REST(NU()-$A$3;1);"u:");"")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Laatst bewerkt:
Hoi HSV,
Alles nogmaals eens overlopen
Datum notatie: d/mm/jjjj u:mm
Met volgende gegevens
16/03/2016 21:00 en 16/04/2016 11:10
Krijg ik nu
Dotchie is nu: 0 jaar, 1 maand(en) ,30 dag(en), 14 uren en 10 minuten gestopt met koekjes bakken
Maar volgens mij zou het moeten zijn
Dotchie is nu: 0 jaar, 0 maand(en) ,29 dag(en), 14 uren en 10 minuten gestopt met koekjes bakken

Volgens mij moet het 0 jaar, 0, maand, 30 dagen + rest wat goed gaat zijn.

Code:
=" Dotchie is nu: "&DATUMVERSCHIL($A$3;VANDAAG();"y")&" jaar, "&DATUMVERSCHIL(((NU()-$A$3)+GEHEEL(DAG(NU()-$A$3)))+NU()-A3;NU();"ym")&" maand(en) ,"&GEHEEL(DAG(NU()-$A$3))&" dag(en), "&TEKST(NU()-$A$3;"u")&" uren en "&SUBSTITUEREN(TEKST(REST(NU()-$A$3;1);"u:mm");TEKST(REST(NU()-$A$3;1);"u:");"")&" minuten gestopt met koekjes bakken"

Er gaat nóg iets niet goed... "Dotchie is namelijk gestopt met koekjes bakken..." :eek: En we houden allemaal zo van koekjes... :love::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan