Tweede router om wifi uit te breiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

zjem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2016
Berichten
3
Hoi,

Ik heb een tweede router aangesloten op mijn eerste router.
Automatsiche dchp op de tweede router uitgezet.
En ik ga van port 1 op de eerste router naar de wan port op router2.
Nu zou ik graag vanuit router 2 twee televisies van internet voorzien.
Maar router 2 valt om de haverklap uit, na de stroom er af te halen doet hij het weer een tijdje.

Ik las op internet dat ik router 2 niet via de WAN ooort maar een gewone poort moet aansluiten.
Kan ik dan die tv's nog wel van internet voorzien?

image.jpeg
 
Tsja, of je de uitval ermee oplost kan ik niet beoordelen, maar inderdaad hoort (ténzij de WAN poort kan worden ingesteld als een LAN poort, zoals op een Fritzbox) router1 via een LAN poort aldaar aangesloten te worden op een LAN poort van router2.

Zie (bijv.) deze link

Tijs.
 
Maar blijven de poorten 2,3 en 4 op router 2 dan nog beschikbaar voor de internet van de tv's?
Of hebben die poorten dan geen internet meer?
Bedankt voor je reactie.
 
Zoals in de link aangegeven degradeer je de router tot accesspoint/switch, met opoffering van 1 LAN poort als 'uplink' naar de hoofdrouter.
Betekent (dus), onder anderen, dat LAN poorten 2,3 en 4 van de omgebouwde router switchpoorten zijn met een bedrade verbinding naar de hoofdrouter (en dus (ook) naar Internet) over die 'uplink' LAN poort.

Dus het antwoord is dat over de overgebleven 3 LAN poorten (en over het wifi netwerk dat je op de omgebouwde router beschikbaar stelt) Internet dan mogelijk is.

Tijs.
 
Super, bedankt voor je uitgebreide antwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan