Lekkage op moederboard, VRM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sh00t

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Berichten
72
Hallo beste mensen,
Ik zat vandaag achter mijn computer te gamen en merkte dat er een aparte sterke geurtje was in mijn kamer. Ik ging een paar uurtjes verder met gamen, maar besloot toch maar eens een kijkje te nemen in mijn pc kast. Ik kwam er achter dat er een lekkage was. Het eerste wat ik dacht is dat ik te veel CPU heatsink paste had gebruikt bij het bouwen van mijn pc een jaar geleden. Na het verwijderen van mijn CPU heatsink denk ik niet dat teveel heatsink paste het probleem is.
200bsxl.jpg

2chsyt0.jpg

Ik heb nog de papieren van mijn pc onderdelen wat ik een jaar geleden had gekocht. Ook werkt mijn pc nog, maar ik ben wel bezorgd.
Het gaat om een MSI 970 motherboard. Verder is mijn pc nooit te warm geworden altijd koel gebleven.

Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?
 
Laatst bewerkt:
Winkel contacteren over deze kwestie ... uiteraard zo snel mogelijk !
Doe ook de foto's erbij die je nu gemaakt hebt.
 
Slordig van Megekko hoor...heeft iemand zitten slapen daaro.
Hoe kun je in hemelsnaam een ander bord ter vervanging terugsturen dat dezelfde verschijnselen heeft als het bord wat ter vervanging wordt aangeboden...
Hoe dom kun je wezen....maarja, centjes hè..?
Moet zeggen dat ik dit verschijnsel nog nooit eerder bij een moederbord heb gezien..wellicht het "zweten" van 1 of andere warmte geleidende emulsie...:rolleyes:
 
Hmm, ik mis het bericht wat op 7 mei 8.50 pm geplaatst is ..
 
Perongeluk mijn vorige reactie verwijderd. Ik had mijn moederbord een paar weken geleden verstuurd naar Megekko. Na weken wachten kreeg ik een omgeruilde moederbord ook van MSI merk. Helaas bleek die 2e hands te zijn wat opzich niet zo erg is maar wel toen ik erachter kwam dat er 2 kleine vlekjes rond de VRM zitten op mijn moederbord dus een vervangende moederbord gekregen met dezelfde verschijnselen. Nu hoop ik dat ze morgen mijn geld gewoon terug geven of een ander merk moederbord ipv weer weken lang moeten wachten zonder mijn pc om alsnog weer een defecte moederbord te ontvangen. Beide moederborden werken trouwens wel maar het vlekje bij de VRM werd steeds maar groter en er kwam een sterke geur uit wanneer ik mijn pc aan had staan.
 
Laten we hopen dat ze hun beste beentje voorzetten en het netjes voor je oplossen.
 
Niet te geloven.... Ik had weer mijn moederbord met ook een lekkende VRM + brand geurtje teruggestuurd en een maandje gewacht. Ik kreeg vandaag mijn ''nieuwe'' ''omgeruilde'' moederbord van Megekko ipv mijn geld terug waar ik om vroeg. Mijn ''nieuwe omgeruilde'' moederbord blijkt gewoon mijn opgestuurde moederbord te zijn! Ik heb daar letterlijk weer een maand voor moeten wachten... Ik heb 2x €6 aan verzendkosten moeten betalen en uren moeten sleutelen aan mijn pc om alsnog weer een moederbord te krijgen met dezelfde problemen. Zeeeer slecht van Megekko. Afschuwelijk ik ga daar nooit meer wat kopen ook nooit meer van MSI een moederbord. Ik had bij Megekko voor meer dan €1000 euro een bestelling gedaan 1 jaar geleden en toch geven ze mijn geld niet terug voor een defecte moederbord wat €80 euro koste. Veel beter om volgende keer een paar euro per artikel extra te betalen bij een betrouwbare webshop dan via Megekko.
 
Je kunt op Tweakers.net altijd een "shop-beoordeling" achterlaten betreffende deze verkoper, negatieve beoordelingen zijn ze meestal niet blij mee maar gezien hoe ze dit afgehandeld hebben, wekt bij mij de indruk dat het ze weinig interesseert.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met dit bedrijf, heb er nog nooit iets besteld en zal dat ook niet doen ( alleen de naam al ), ik bestel bij Azerty, Afuture, 4Launch of een andere, goed beoordeelde shop in de pricewatch van tweakers.net.
Een beetje kinderachtig vind ik het wel, zoveel gedoe om een moederbordje van € 80, als het er nou 1 was van rond de € 200.....maar ook dan had het fatsoenlijk opgelost moeten worden.
Je kunt nog eens proberen een mail direct naar MSI te sturen met een paar foto's en een goede klachtomschrijving..?

En ja, wellicht volgende keer 2 of 3 tientjes meer uitgeven en een kwalitatief beter bord kopen, iets van Asus, Gigabyte of ASRock, met name de laatste weet wat service is.
MSI zal ik zelf nooit kopen maar dat is persoonlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan