USB probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
71
Hallo,
Ik heb hier een laptop Medion Akoya P8610 MD97320 waar ik net windows 7 op gezet heb (waar normaal vista op stond).
Ik heb nu namelijk een probleem met de usb. De drivers lijken me goed geinstalleerd te zijn, kleine media's als USB stick's, toetsenbord, muis en dergelijke werken allemaal, maar een externe harde schijf wilt hij niet aanvaarden.
De ene komt er totaal niet op en de andere komt erop maar slaat direkt weer uit en krijg ik een melding dat ik het medium moet formatteren (na het uitslaan).
De schijf komt dus ook even zichtbaar in het apparaatbeheer bij de USB divices maar gaat weer uit.
De externe harde schijven werken beiden perfect op de vaste pc...

Iemand die me raad kan geven?

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Wellicht levert de usb-poort te weinig stroom voor die ext. HDD..?
Heeft deze ext. HDD een eigen stroomvoorziening ( adapter ) of wordt hij gevoed door de usb-poort..?
In het laatste geval kun je een aangedreven usb-hub ( met eigen adapter ) proberen.
Als dat werkt weet je dat de laptop op 1 of andere manier niet voldoende stroon levert op de usb-poort.
 
Beide externe hdd's hebben geen eigen stroomvoorziening...
Zo'n aangedreven usb-hub heb ik helaas niet in mijn bezit.

Mijn er manieren om te checken (via progje ofzo) om de amp weer te geven van de usb poorten?

Helaas vrees ik dat het zonder de externe hdd's zal moeten dan...
 
Waarom schaf je die niet gewoon aan dan ? Kosten geen drol en je kan dan gewoon werken met je externe HDD's
 
Ah vandaar, nou ja dan weet jij of de persoon in ieder geval wat er aan te doen is ;)
 
Toch stel ik me de vraag of het dan ook normaal is dat een laptop zoals deze geen amp genoeg uitgeeft voor zo'n externe hdd?
Of zou het probleem dan eerder naar een verzwakte voeding kunnen gezocht worden?
 
een laptop zoals deze
Geen idee wat je daarmee bedoeld maar dit is een probleem waar wel meer laptops van verschillende fabrikanten mee kampen.
Je moet ook niet vergeten dat deze laptop al aardig op leeftijd is gezien er voorheen Vista op stond.
In die tijd hadden vrijwel alle ext. HDD's, zo niet alle, nog een eigen adapter.
Dat ext. HDD's via de usb-poort gevoed worden is iets van de laatste jaren.
Je zou nog kunnen proberen de laptop te voeden d.m.v. een usb-kabel met een dubbele usb-aansluiting zodat je 2 usb-poorten op de laptop tegelijkertijd gebruikt.
Iets als dit:
dubbele usb-kabel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is idd al wat ouder, wel is het raar dat in Duitsland hetzelfde model verkocht werd met Windows 7...
Anyway, allen bedankt voor de hulp :thumb:
 
Dat zegt toch niks over of zo'n ext. HDD wel of niet werkt, of mis ik iets..?
Dit is nl. een hardware-beperking en heeft niks met het OS ( Windows-versie ) van doen ?
 
Dat zegt toch niks over of zo'n ext. HDD wel of niet werkt, of mis ik iets..?
Dit is nl. een hardware-beperking en heeft niks met het OS ( Windows-versie ) van doen ?

Nee het ging gewoon over het feit dat de op deze laptop standaard Vista op stond, maar volgens ik gevonden had brachten ze ditzelfde model uit in Duitsland met Windows 7 :)
 
Dat zegt toch niks over of zo'n ext. HDD wel of niet werkt, of mis ik iets..?
Dit is nl. een hardware-beperking en heeft niks met het OS ( Windows-versie ) van doen ?

Daar ging nou juist het hele topic over...
Met Windows Vista werkte alles wel, met Win 7 niet...
 
Dan zal ik inderdaad wel iets missen maar ik lees in het hele topic nergens dat betreffende schijven op Vista wel werkten..?
 
Dat had ik geconcludeerd eigenlijk uit de startpost:

Ik heb hier een laptop Medion Akoya P8610 MD97320 waar ik net windows 7 op gezet heb (waar normaal vista op stond).
Ik heb nu namelijk een probleem met de usb

Maar kan er ook naast zitten hoor :)
 
Ik had dat ook gezien maar TS meld later:
Omdat het mijn laptop niet is
,
dus dan denk ik, hoe kun je weten of het eerder wèl werkte en nu niet...?
Laten we even afwachten wat TS hier over te melden heeft...:rolleyes:
 
Ik zou het niet weten, kheb het nooit geprobeerd om de hdd aan te leggen terwijl het nog Vista was :)
 
De hoeveelheid stroom die zo'n ext. HDD nodig heeft om goed te functioneren heeft niks te maken met het gebruikte besturingssysteem.
Vista of Win7 of Win8 of Win10, als die schijf bijv. 1 Ampere nodig heeft om te functioneren moet de hardware dat kunnen leveren.
Als deze dat met gebruik van Win7 niet kan, kon hij dat met Vista ook niet en ook niet met Win10.
Vandaar het voorstel van de "aangedreven" usb-hub. Als je daar de schijf op aansluit zorgt de adapter van de hub voor de voeding van de schijf en niet de laptop.
Op deze manier zou de schijf in elk geval moeten werken, indien niet, dan is er iets anders aan de hand :thumb:
 
Wellicht levert de usb-poort te weinig stroom voor die ext. HDD..?
Heeft deze ext. HDD een eigen stroomvoorziening ( adapter ) of wordt hij gevoed door de usb-poort..?
In het laatste geval kun je een aangedreven usb-hub ( met eigen adapter ) proberen.
Als dat werkt weet je dat de laptop op 1 of andere manier niet voldoende stroon levert op de usb-poort.

Zijn er manieren om te checken (via progje ofzo) om de amp weer te geven van de usb poorten?

Dat was dus idd een van de vragen die ik hier in het begin gesteld had ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan