Laptop gaat niet aan zonder snoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXJoy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2016
Berichten
1
Hi allemaal,

Ik heb nu bijna 3 jaar een Acer Aspire S7 laptop. Sinds 2 dagen gaat mijn laptop niet meer aan zonder dat ik het snoer aansluit. Het rara is, is dat ik het snoer niet in het stopcontact hoef te steken. Alleen het feit dat ik het snoer in mijn laptop steek is genoeg. Zonder deze aansluiting gaat hij niet aan. Wat soms ook gebeurd is dat hij opeens uitvalt (soms omdat hij leeg is, maar dan zonder aan te geven dat de batterij bijna leeg is). Maar soms ook als hij niet leeg is. Help! Wat kan er mis zijn en wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Joy
 
Ik denk dat je accu een stoornis heeft, iets anders kan ik niet verzinnen.
 
Ik denk eerder aan een defect in het laad- / spanningscircuit op het moederbord...mogelijk een defecte Triac...
Ben benieuwd of hij ook werkt op de lader zonder dat de accu erin zit..?
 
Hallo

Voedingsaansluiting chassisdeel die ik vindt voor deze laptop "acer Aspire s7 " is enkel 2 polig ... geen enkele schakelaar is blijkbaar in dit chasisdeel gemonteerd ....

Zie :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-DC-...145943?hash=item5b0e4ff897:g:-~MAAOSwPhdVAh2O

Dit :

"Alleen het feit dat ik het snoer in mijn laptop steek is genoeg" ... doet met de door u vermelde symptomen vermoeden dat er wel een mechanische schakelaar is gemonteerd , die blijkbaar defekt is ???

Geef eventueel eens het complete merk/typenr ... en niet enkel "acer Aspire s7 "

Aangehaalde punten van "scrapheap" ook eens controleren .... (enkel i.p.v. triac --> lezen ... mosfet) (vermoedelijk een typefoutje , in zijn enthousiasme om u een antwoord te geven ...)

Defekte batterij ??? ... of de batterij eens calibreren ??? veel laptop's weigeren immers op te starten indien de batterij een foutmelding geeft naar het motherboard.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan