Nepmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Berichten
890
Hallo iedereen,

Ik weet niet of meerdere mensen dit ondervinden, maar ik krijg sinds vandaag af en toe de volgende scam voorgeschoteld in Chrome, is dat een bekende scam? Zo ja, als iemand toevallig weet of die te verwijderen is, dan hoor ik dat graag.

Anders: trap hier niet in!

Knipsel.PNG

Alvast bedankt,
Venga

===============
Windows 10 Pro 64-bit
Versie 1511 build 10586.218
Chrome versie 49.0.2623.112 m (64-bit)
 
Er zijn inderdaad leukere dingen.

Bij plan van aanpak is het van belang om te weten of deze tab wordt geladen omdat je op een onbetrouwbare site bent of omdat er een programma of een invoegtoepassing draait die regelt dat dergelijke sites worden bezocht.

In het eerste geval moet je gewoon wegblijven en het kan wel eens helpen om advertenties te blokkeren.

Ga voor ongewenste software eerst na of er, buiten de gebruiker om, een invoegtoepassing (add-on of extensie) is bijgekomen. Dan een malware scan doen en zeker ook kijken met AutoRuns van Sysinternals naar welke toepassingen er op de computer worden opgestart. AutoRuns geeft een complete lijst hiervan, in categorieën. In het deel met browsertoepassingen kunnen programma's staan die bepaalde sites bezoeken of zoekopdrachten veranderen.

Een dergelijke dreiging kan betekenen dat er iets is binnengehaald dat meerdere malware toepassingen aan het downloaden is. Maak er daarom altijd goed werk van als je iets verdachts ontdekt en zoek naar virussen, spyware en malware. Het kan anders zijn dat iemand meekijkt en je wachtwoorden achterhaald, of dat de computer het straks niet meer doet.

Met zoekbegrippen die je er uit kunt halen, dingen uit het bericht of een bestandsnaam, zou je kunnen proberen op Internet iets te vinden over deze specifieke bedreiging maar zoals al eerst gezegd: bij het bezoeken van bepaalde sites, bijvoorbeeld voor TV series te bekijken of om drivers te downloaden, worden nu eenmaal een aantal tabs geopend met dubieuze reclame waaronder ook wel dergelijke scams.

Bedankt voor de melding.
 
Dankjewel,

Malwarescan gedaan, extensies gecheckt en niets gevonden. Ik vermoed dat het een foute site betrof die alles doet voor geld ;)

Venga
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan