Link naar HTML met iFrame

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Beste lezers,

Momenteel gebruik ik een web-editor die alleen HTML ondersteunt. Echter wilde ik voor enige dynamische dingen op mijn website PHP gebruiken. Ik heb toen bedacht om de PHP codes los te schrijven in een text-editor, en om deze PHP pagina's met een iFrame dan in mijn HTML pagina te zetten. Het werkt uitstekend en het is een mooie work-around. Echter stuit ik nu op het volgende "probleem"

Binnen de iFrame kun je navigeren door verschillende pagina's (in het PHP gedeelte dus). Echter is het zo dat de URL in de browser niet verandert, omdat je eigenlijk browset in de iFrame. Dit wil zeggen dat als ik een een specifieke pagina zou willen delen met iemand anders, ik niet de link kan kopieren en versturen, omdat de ontvanger van de link dan de begin PHP pagina te zijn krijgt.

Ik denk dat het een lastig verhaal is zo, dus ik laat het even zien.

Als je naar http://nour.nl/verkeer/archief/index.html kom je op een pagina. Op deze pagina kun je allerlei artikels vinden. Klik op een van de artikels. Als je de URL kopieert en vervolgens in een nieuw tabblad opent, dan opent de eerste pagina weer waar je alle artikelen kunt zien.

Ik zoek hier een oplossing voor. Ik dacht zelf aan om de specifieke pagina dan in de url aan te geven met een hash of iets dergelijks, en dat dan vervolgens met een HTML code deze wordt opgehaald en in de iFrame wordt geladen.

Het is goed om te weten dat ik de index.html ook niet kan veranderen in een php pagina, gezien het feit dat de web-editor die ik gebruik alleen html ondersteunt, anders had ik heel dit probleem in eerste instantie niet eens gehad uiteraard.

Is hiet een oplossing voor? Bij voorbaat dank.
 
Dit is niet meer mogelijk..
http://stackoverflow.com/questions/824349/modify-the-url-without-reloading-the-page

NOTE: If you are working with an HTML5 browser then you should ignore this answer. This is now possible as can be seen in the other answers.

There is no way to modify the URL in the browser without reloading the page. The URL represents what the last loaded page was. If you change it (document.location) then it will reload the page.

One obvious reason being, you write a site on www.mysite.com that looks like a bank login page. Then you change the browser url bar to say www.mybank.com. The user will be totally unaware that they are really looking at www.mysite.com.
 
Makkelijk antwoord. Dan moet ik maar gaan zoeken naar een andere manier om m'n PHP in m'n website te krijgen. Andere website bouwer is wel een lastige keuze aangezien ik dan alles moet gaan overzetten. Ik ga m'n host eens vragen om php ondersteuning voor de creator toe te voegen. Bedankt voor je antwoord! :):)
 
Er is PHP ondersteuning, alleen niet in je online editor begrijp ik uit je verhaal. Je kunt dus ook op je pc de bestanden maken (bijvoorbeeld in Notepad++) en daarna de bestanden uploaden naar je hosting provider. In je .php bestand begin je met <?php ?> en daarna de html van je pagina. Als je ergens php wilt tussenvoegen in je pagina dan doe je dit weer met <?php ....?>

Suc6 met je website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan