Map omleiding werkt niet helemaal 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

RADHAD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
2
Beste

met de zoek functie kan ik helaas me antwoord op mijn vraag niet vinden.

ik ben de admin van windows server 2012 essentials en zijn in totaal 3 systemen op aangesloten.

1 laptop met windows 7 en 2 pcs met windows 10 en ze zijn allemaal aangesloten op de domain controller. Het probleem is dat alle clients hun mappen niet op de server worden gekoppeld en maar lokaal word door verwezen naar de c:\ bv map documenten gaat naar c:\gebruikers\ maar dat hoort naar \\SRV\Folder Redirection\gebruiker. En ik krijg een error te zien in het synchronisatiecentrum met de melding (\\SRV\Folder Redirection\alfred ) toegang geweigerd maar ik ben alfred niet maar Gebruiker Thomas. en daarbij zie ik op mijn account bv map documenten 2x 1 verwijst naar c:\ en de ander naar de server.

ps na het aanmaken van nieuwe gebruiker word alles naar de c:\ verwezen dus ik vermoed dat de group policy niet goed werkt maar de log boeken geven geen fouten aan

tevens krijg ik de melding van group policy Functie is niet gevonden uit het document te zien gpreport.html

stukje uit de gpreport.html

Overzichtverbergen
Geen gegevens beschikbaar.
Tijdens laatste gebruikersbeleid vernieuwen op 20-4-2016 15:14:04

Er is een snelle koppeling gedetecteerd Meer informatie...

Onderdeelstatus verbergen
Naam onderdeel Status Gebruikte tijd Tijd vorige verwerking Gebeurtenislogboek
Groepsbeleidstructuur Geslaagd 20-4-2016 15:14:04
Folder Redirection Mislukt 20-4-2016 15:14:04
Folder Redirection is mislukt als gevolg van de onderstaande fout.

Kan deze functie niet voltooien.

Er zijn mogelijk aanvullende gegevens vastgelegd. Bekijk het tabblad met beleidsgebeurtenissen in de console of het logboek voor toepassingsgebeurtenissen voor gebeurtenissen tussen 20-4-2016 15:14:00 en 20-4-2016 15:14:04.

melding naar het uitvoeren van gpupdate.exe

C:\Users\ThomasZwolle>gpupdate
Updating policy...

Computer Policy update has completed successfully.
User Policy update has completed successfully.

The following warnings were encountered during user policy processing:

Eén of meer instellingen kunnen niet worden toegepast door de groepsbeleiduitbreiding Folder Redirection op de client, omdat de wijzigingen moeten worden verwerkt voordat het systeem wordt opgestart of de gebruiker zich aanmeldt. De verwerking van Groepsbeleid moet volledig zijn voltooid voordat het systeem opnieuw kan worden opgestart of de gebruiker zich weer kan aanmelden. Dit kan resulteren in trage opstartprestaties.

For more detailed information, review the event log or run GPRESULT /H GPReport.html from the command line to access information about Group Policy results.



Naamloos.jpg


iemand een idee wat aan de hand is ?
 
Ik kan wel een tiental redenen bedenken.
a. Share rechten te beperkt op \\srv\folder redirection
b. Zelfde als a. maar dan de bestandsrechten op de map waar waar de sharenaam naar verwijst.

En nog wel een paar maar je kunt beginnen met bovenstaande.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan