Kun je veilig de Huawei Ascend G750-U10 verder uodaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Kun je veilig de Huawei Ascend G750-U10 verder updaten?

Hallo Allemaal,

Ik heb een Huawei Ascend G750-U10 en vraag me af of hij veilig verder geupdate kan worden.

De huidige versie is: G750-U10 V100R001C00B119 EmotionsUI 2.0

In een produkt-overzicht kwam ik namelijk tegen dat de Huawei Ascend G750-U10 voorzien zou zijn van EmotionsUI 3.0.

Maar daar teken ik gelijk bij aan, dat niet elke publicatie de waarheid bevat.

In ieder geval, kan ik de update niet langs de normale weg vinden. (via de Online-Update op m'n toestel)

Belangrijk is vervolgens de vraag: Als je het toestel update naar versie EmotionUI 3.0 geschadig je daarmee het toestel, en zo ja, is dat dan te herstellen?

Ik heb natuurlijk al eerder Huawei proberen te bereiken, maar daar krijg je niet of veels te laat antwoord van.

Weten jullie hier iets zinngs over?

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Als ik de link die je opgeeft volg, wordt er aangeboden:
Huawei Ascend G750-U10 Firmware V100R001C00B115CUSTC470D001

Terwijl ik zelf heb:
Huawei Ascend G750-U10 Firmware V100R001C00B119CUSTC432D001

Wat is raad. Wat zou jij doen? Proberen?


MVG
Dukkel
 
Hallo Manamana

Ik heb vanaf gisteravond en velke uren deze dag bezig geweest. Om een Virusaanval af te slaan.

Het MFC-Unstaller virus, stond met een icoon op het Bureaublad????

was geinstalleerd + een 6-tal andere programmaatjes, alleen

ze waren niet met Uninstal van Windows weg te halen omdat ze niet op de geinstalleerde programma lijst voorkwamen.

Hoe kwam ik er aan:

Ik was een beetje aan het surven, op zoek naar een Update voor een Huawei Ascend G750-U10 Smartphone

Toen dook er een drietal programma's naar het leek van officiele leverancier, verdeelt over installatie update Emotion3.0, een Handleiding, en nog iets (weet ik effe niet meer)

Nieuwsgierig als ik was, clickte op het programma met de Handleiding dat zich ging uitpakken, en verspreiden over m'n schijf, zonder de normale sympthomen van een installatie.

Toe heb ik de stekker er uit getrokken. Alles met MalWareBytes gescanned (2813 bedreigingen), met Glary Utilities 5.0 gescanned (1,5Gb ruimte bezet en vele links beschadigd) en met CCleaner gescanned (eigenlijk niets)

Ook Win10 Defender bleef maar steeds aan de bel trekken, om toestemming te verkrijgen om geinfecteerde bestanden te mogen opsturen, ter observatie enz. enz.

Uiteindelijk heb ik ook nog 4x systeemherstel moeten uitvoeren omdat het 2x werd geweigerd.

Dus ik ben genezen om naar Updates te zoeken buiten de officiele Fabrikant. (deze kwalijke uodate-software kwamen NIET van de link binnen, die jij mij gestuurd had !!!)

Voor de rest heb ik momenteel geen problemen meer, met Win10 en andere programma's

Wat denk je zou ik alles nu zo kunnnen laten staan, of moet ik de software op de C: schijf en daar mee het Operating Systeem vervangen?


NVG
Dukkel
 
Als alles nu goed gaat zou ik toch even van alles afblijven. En het is wel zo als je surft op het web en je gaat iets downloaden van dubieuze sites, dat is vragen om problemen. Nooit downloaden van vreemde sites die van alles en nog wat beloven. De beste virus scanner :shocked: zit tussen je hoofd en het beeldscherm. En gewoon even scannen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan