Medion nas p89634 md86783

Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Berichten
1
Dag iedereen

Ik heb een tijdje geleden bij Aldi een Medion Lifecloud NAS 2X 2TB Medion Life P89634 MD86783 gekocht.
Door omstandigheden heeft deze een jaar in de doos gestaan alvorens ik met de installatie ben willen starten, tot volgende week dus...

Als provider zit ik bij Proximus met een B-Box 3 als modem/router
De Lifecloud is via een LAN kabel rechstreeks aangesloten op 1 van de poorten van de modem/router

4de LED op de voorkant van de NAS knippert groen en volgens de handleiding zou het branden gelijk moeten staan met netwerkverbinding die tot stand werd gebracht en het knipperen zou op gegevensoverdracht duiden.
Eerste 2 LED's zouden blauw moeten zijn, maar die zijn rood bij mij (volgens Medion helpdesk heeft dit mogelijk te maken met het feit dat de schuiven nog niet geconfigureerd zijn en is dit niets om mij onmiddellijk zorgen over te maken.

via de site lifecloudmedion.com ben ik door de wizard gegaan. (als browser gebruik ik IE11 op aanraden van de helpdesk en dit op een Windows 7 machine, trouwens via een andere browser krijg ik hetzelfde resultaat)
daar staat dat je eerst een 5-tal seconden moet drukken op de knop aan de voorkant zodanig dat het de NAS kan gedecteerd worden.

In 9 op de 10 keer lukt de detectie niet.
Wanneer het 1 keer wel is gelukt en ik de registratie verder doorloop door een gebruikersaccount voor het Lifecloud systeem te kiezen en vervolgens een eerste gebruikersnaam en wachtwoord toe te voegen krijg ik op het einde van de wizard krijg ik de melding: "installatie afgerond, gefeliciteerd u heeft nu medion life cloud geinstalleerd" met daaronder de rode tekst "er zijn problemen met de toegang op afstand. Schakel dit later via het instellingsmenu in"

Wanneer ik dan vervolgens via de medion site mijn credentials ingeef krijg ik het bericht: "de gebruikersnaam is niet gevonden op die Medion Lifecloud box. Controleer uw gebruikersnaam en probeer het opnieuw."

Wanneer ik via windows verkenner naar "network" ga verschijnt de lifecloud af en toe onder de "computer" sectie maar meestal niet. Onder media devices staan dan wel het onderdeel "LifeCloud UPNP-AV" en dat verdwijnt nooit.

Ik heb vervolgens ook de software geïnstalleerd op mijn machine om via die weg met de credentials te proberen en dan verschijnt de pop-up: "Lokale verbinding met to LifeCloud niet mogelijk. Wilt u in plaats darrvan proberen om een verbinding op afstand te maken?"

Ik kies "Yes" echter wetende dat het mogelijk niet zal helpen aangezien de installatiewizzard op het eind al aangaf dat er problemen zijn met verbinding op afstand.
Dan verschijnt het bericht "Lifecloud is niet toegankelijk totdat de instellingen zijn aangepast".

Via de Medion Help desk krijg ik niet de gepaste hulp, is er iemand die mij mogelijk op weg kan zetten en/of dit probleem ook heeft ervaren? Ik ben totaal niet ervaren in netwerken etc, dus indien mogelijk graag duidelijke bijstand in "mensentaal"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan