Kingston vault privacy aansluiten Linux mint 17.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
105
Hoi,

Ik heb een Kingston DataTraveler vault privacy 3.0 8gb en Linux Mint 17.3 Rosa Xfce 32-bits. De stick verschijnt als DTVP 30.

Uitvoeren via dtvp_initialize, een uitvoerbaar bestand, geeft geen resultaat. Hoe krijg ik de stick aan de praat?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Groeten,
Jan
 
Niet erg duidelijk, je startposting. Wel de instructies gevolgd die hier staan, waarbij je niet moet vergeten om ./dtvp_initialize te doen van op de juiste map, dus niet dtvp_initialize
En zodra het juiste commando uitgevoerd, welke (fout-)melding(en) verschenen er?

Tijs.
 
Hoi,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb de instructies onder de door jou gegeven link inderdaad gevolgd, maar zonder resultaat.
Zo staat er bijvoorbeeld onder set-up: 'For 32-bit users, open a “Terminal” application window and change the current directory to
/media/DTVP/linux/linux32$ by typing the following command at the prompt:
cd /media/DTVP/linux/linux32
(and then press ENTER .)'
Maar ik krijg de mededeling dat de map niet bestaat. Die mededeling krijg ik bij alle in de link gegeven instructies.


Je schrijft: 'je niet moet vergeten om ./dtvp_initialize te doen van op de juiste map, dus niet dtvp_initialize'.
Dit begrijp ik niet.

Kun je me hiermee verder helpen?
Bij voorbaat bedankt?

Groeten,

Jan
 
Kijk, dat ./dtvp_initialize start dtvp_initialize in de map waar je dan staat.
Nu meldt je dat je (zelfs) de juiste map niet kunt vinden, waardoor het commando natuurlijk ook niet gaat werken, want die gaat ervan uit dat je (met het juiste cd commando) in de juiste map bent.

Ik heb zo snel geen idee (maar anderen zullen het je wel kunnen vertellen, dus wacht even op anderen) hoe je de juiste map zou moeten kunnen vinden.
Ik zou me er (bijv.) bij kunnen voorstellen dat je het volgende doet in het terminal-venster:
cd /media
find . -name "linux32" -type d

of (in 1 commando):
find /media -name "linux32" -type d

Of, als je niet de map linux32 maar de naam van het bestand dtvp_initialize als criterium wilt gebruiken:
find /media -name "dtvp_initialize" -type f

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik krijg overal dat de map of het bestand niet bestaat.

De stick wordt dus herkend door het systeem onder DTVP 30.
Als ik daar op klik zie ik een map onder de naam Linux.
Als ik die open zie ik een map onder de naam Linux 32.
Als ik die open zie ik 5 mappen:
– dtvp_about
- dtvp_forgotpassword
- dtvp_initialize
– dtvp_login
- and dtvp_logout

Hoe nu verder om de stick aan de praat te krijgen.

Groeten,

Jan
 
Kijk wat er gebeurt als je dubbelklikt op dtvp_ininitialize

Tijs.
 
Hoi Thijs,

WE DID IT!!
Fris en fruitig heb ik vanochtend de instructies van Kingston nog eens ter hand genomen. Met als laatste redmiddel jouw instructie achter de hand.
Het lukte.

Omdat het zo moeilijk en afwijkend van de instructies gegeven door Kingston is verlopen, hieronder de procedure voor mensen die ook deze stick willen aansluiten/installeren.

Kingston vault privacy 3.0 8gb aansluiten/installeren in Linux Mint 17.3 Rosa Xfce:
Plug de stick rechtstreeks in de computer. Dus niet in een usb-hub. Dit werkt niet. Zie de instructies gegeven door Kingston.
Op het bureaublad verschijnt een icoon onder de naam DTVP30.
Open de bestandbeheerder.
Klik links op DTVP30. Er staan 7 mappen. De bovenste heet Linux.
Open Linux.
Open Linux32 of Linux64 in de terminal, afhankelijk van je systeem: 32-bits of 64-bits.
Vul in: ./dtvp_initialize (copieer dit, om fouten te voorkomen)
Hij zegt dtvp is already initialized
Vul in: ./dtvp_login (copieer dit, om fouten te voorkomen)
Hij vraagt om het wachtwoord. Vul wachtwoord in. Let op, hier zitten voorwaarden aan. Zie de instructie gegeven door Kingston.
Hij zegt je bent succesvol ingelogd. (Er is dus geen overeenkomst getekend!)
De bestandbeheerder verschijnt op het scherm onder de naam Kingston,
DTVP30 staat erboven. (Als je die aanklikt krijg je de lijst met 7 mappen.)
Afsluiten:
Klik op Kingston en kies voor ontkoppelen
Klik op DTVP30 en kies voor ontkoppelen.
Sluit de computer af en haal de stick uit de computer.
Start de computer op.
Plug de Kingston in.
Klik DTVP 30, open de map Linux, open de map Linux 32, klik op DTVP_login, openen met het terminalvenster. Vul het wachtwoord in. De bestandbeheerder en de naam Kingston verschijnt.

Dit is dus een heel ander verhaal dan de instructie van Kingston.
Ik moet 2 opmerkingen maken: Ik had de stick al geïnstalleerd onder Windows (ik gebruik 2 besturingssystemen) en ik heb hetzelfde wachtwoord gebruikt. Of dit iets te maken heeft met de afwijkende procedure weet ik niet.

Thijs, bedankt voor hulp en steun.
Een hele fijne Koningsdag toegewenst.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan