Computer bevriest meteen na opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
W7-64b, 2 jaar oud, bevriest meteen na de start. Eigenaarsplaatje komt na de start in beeld, inlognaam wordt gevraagd, maar muis en toetsenbord werken niet (het ledje in de muis gaat ook niet aan). Niets helpt, veiligmodus ook niet.

Wie weet wat aan de hand is en wat ik moet doen?, Groet Karel

P.S. Ik weet niet waar ik deze vraag moet neerzetten
 
Start svp bij het begin :
(bij wijze van spreken : ->) gisteren deed 'ie het nog? Heeft er zich een gebeurtenis voorgedaan? Softwarematige update? Nieuwe / andere hardware geplaatst / een andere 'gebeurtenis'?
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Dank je voor je bericht. Een uur geleden deed ie het nog. Ik zat te stoeien met een Iomega USB HDD, hij is nar de filistijnen. Ik weet inmiddels wat het probleem is, maar HOE verhelp ik het?? Hoe kan ik ze herinstallere?? Ik gebruik nu een muis en TB met een ronde aansluiting (i.p.v. USB)

USB's.jpg
Graag je snelle hulp,
Groet Karel
 

Bijlagen

  • USB-defect.jpg
    USB-defect.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 36
Zo te zien is de usb-driver verdwenen of corrupt dus ik zou beginnen met her-installatie van de moederbord chipset-drivers.
 
Scrpheap,

Wat zijn dat en hoe doe je dat? De moederbord chipset drivers installeren?

Ik heb alle 8 USB's uitgeschakeld en de computer opnieuw opgestart. De USB controlers zijn door het opstarten opnieuw geplaatst, maar ze doen het niet. Een download van een nieuwere driver meldt, dat er geen betere bestaat. Als ik de eigenschappen van welke ook vraag krijg ik dit

Chipset1.jpg

Ik heb wel op internet http://windowstechies.com/-/nl/file...file=code 39&gclid=CMrWq6KuqswCFXMz0wodVyMHPw gevonden, dat beweert het te kunnen verhelpen, maar ik kan niets over dit programma vinden, kent iemand van jullie dit programma? Ik wil lievergeen ransom rommel op mijn computer krijgen.

Graag je advies, Karel
 
Volgens mij heb je geen driver probleem maar alleen een apparaat dat het niet doet in een USB poort zitten, van Kingston.

Voer de Windows schijf in en start daarmee de computer op. Ga als er geen automatisch herstel plaatsvindt naar de recovery console en geef daar sfc /scannow in. Windows controleert daarmee de beveiligde systeembestanden. Wanneer de computer werkt dan kan je die opdracht ingeven in Windows maar wel met de DVD van Windows in de drive voor als er fouten worden gevonden.

Het programma waarover je advies vraagt is in feite PC Health Advisor. Dit heeft geen goede reputatie en is waarschijnlijk en uitprobeer versie die alleen aangeeft dat er veel fouten gevonden zijn.

De computer doet het nu wel weer en alleen de USB niet? Moederbord drivers zijn de stuurprogramma's die bij de computer zijn geleverd op een installatie CDRom. Deze kunnen ook gedownload worden bij de leverancier van het moederbord of bij de fabrikant wanneer het een merk computer is. Moederbord drivers moeten er wel zijn voor het besturing systeem wat je gebruikt, in dit geval dus Windows 7 én 64 bits.
 
Alfred 2,

Dat beeld met Kingston, is per ongeluk terecht gekomen, dat is veel ouder. Heeft hier niets mee te maken. Voorts heb ik geen CD, de computer kwam met een voorgeïnstalleerd OEM windows.

MAAR, MAAR, MAAR, ik heb de computer teruggezet naar 24-04-2016 en het werkt NU ZONER PROBLEMEN alle USB aansluitingen zijn actief (het is de 2e keer, dat terugzetten mijn problemen verhelpen).

Bedankt voor jullie hulp, deze vraag kan gesloten worden.

Groet, Karel
 
Bij mij net zo. Het is goed om te kijken of de computer herstelpunten maakt en bewaart. Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan