Tweede geluidskaart toevoegen aaan Acer m5910

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een tweede geluidskaart toe te voegen aan een Acer m5910?
Ik moet de computer nog opmaken maar ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om dit te doen en wat ik dan nog meer moet aanpassen hiervoor?
 
Volgens mij is er 1 vrij PCI-slot aanwezig op het moederbord dus daar zou je dan een losse geluidskaart in kunnen zetten.
 
Er is inderdaad nog 1 slot aanwezig maar ik weet niet of ik daar dan zomaar de geluidskaart kan insteken.
Kun je dat beoordelen op basis van de foto's?


IMG_20160428_191129_zpsifquwjil.jpg
IMG_20160428_191119_zpsrmktzako.jpg
IMG_20160428_191102_zpsa98v5fxj.jpg
 
Ja, dat kan, maar hoe kom je erbij dat het een geluidskaart is..?
Volgens mij maakt Pinnacle geen geluidskaarten, wel audio- / video capturing kaarten.
Bij een geluidskaart denk ik aan Creative, Asus Xonar, Terratec etc....:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Info. en Hier.
Wil je beide geluidskaarten (als het inderdaad dat is) tegelijk gebruiken?
In windows kun je in de meeste software maar 1 kaart tegelijk kiezen.
Of je moet creatief met ASIO4All of Virtueel Audio Cable gaan worden....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie info!

Het betreft hier i.d.d. geen gewone geluidskaart maar een geluidskaart welke bij een videocamera hoort.
Het is de bedoeling om de camera dan rechtstreeks op de kaart aan te sluiten waarna we dus geluid hebben.
 
Hoe het ook zij, je kunt die kaart zoals eerder gezegd, gewoon in het lege PCI-slot steken.
Uiteraard wel eerst de pc afsluiten voor je dat doet...
De driver zal bij herstart automatisch worden geïnstalleerd indien deze kaart door Windows wordt herkend, zo niet, dan het stuurprogramma installeren vanaf de bijgeleverde cd of downloaden van de website van de fabrikant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan