Bluetooth headset geen helder geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marienette

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2016
Berichten
1
Hallo!

Sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld en ik nu in herhaling val maar ik ben al een uur bezig met research en naar oplossingen voor dit probleem dus dan is het misschien wel begrijpelijk dat ik geen zin meer heb om nog verder te zoeken.
Mijn besturingssysteem is Windows 8.1

Voordat ik begin met mijn probleem: het ligt NIET aan de headset. Deze werkte namelijk uitstekend in het begin, maar omdat ik de bluetooth instelling niet meer kon vinden (ik wilde een muis toevoegen) ging ik even zoeken en was er blijkbaar iets mis met de driver. Deze heb ik vervolgens verwijderd waarna ik mijn laptop opnieuw heb opgestart wetende dat de driver opnieuw geïnstalleerd zou worden, dit was ook zo en nu heb ik de optie weer terug. Echter moest ik wel opnieuw alles instellen en hier begonnen de problemen.

Om de een of andere reden wil het geluid maar niet helder worden, er was een momentje waarop dit wel gelukt was maar ik moest toen weg - mijn laptop heb ik in slaapstand gezet en toen ik hem weer aandeed was het geluid weer slecht. Ten eerste had ik al moeite met mijn laptop wijs maken dat de headset het standaardapparaat is voor geluid, maar dit is nu wel gefixt!
Echter blijft het geluid heel erg slecht, kwaliteit die lijkt op wanneer je iemand belt al dan niet slechter. Het is echter wel zo dat ik twee opties heb: Hands-Free en stereo. Bij het gebruik van stereo is het geluid wel helder maar gedempt en ik kan me herinneren dat ik voorheen de Hands-Free als standaardapparaat had ingesteld (ook toen hij het weer eventjes goed deed). Het vreemde aan de stereo is wel dat het geluid helder is bij iTunes, maar niet bij filmpjes op youtube? Maar wellicht is dat wel gewoon het hele 'stereo' ding.
En ja: ik heb mijn laptop al meerdere malen opnieuw opgestart, headset verwijdert uit de bluetooth apparaten en opnieuw toegevoegd et cetera - maar dat werkt allemaal niet!

Indien iemand graag screenshots of iets dergelijks wilt: do tell, dan regel ik ze zsm

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan