Laatste submenu naar links

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Berichten
196
Hi,

Ik wil m'n laatste submenu meer naar links laten uitklappen.
Dus de laatste parent van het horizontale menu moet je dan adresseren neem ik aan.

Heb nu dit en daarmee gaan alle submenu's naar links. Da's uiteraard niet de bedoeling.

ul.athena-nav ul:last-child li{
right:100px;
}

Code:
<nav id="site-navigation" class="main-navigation" role="navigation">                                
<div class="menu-hoofdmenu-container">
<ul id="primary-menu" class="athena-nav">
<li id="menu-item-208" class="menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-has-children menu-item-208"><a title="About">About us</a>
<ul class="sub-menu">
	<li id="menu-item-311" class="menu-item menu-item-type-post_type menu-item-object-page menu-item-311"><a title="" href="#">Welcome</a></li>
	<li id="menu-item-106" class="menu-item menu-item-type-post_type menu-item-object-page menu-item-106"><a title="History" href="#">History</a></li>
</ul>

</li>
<li id="menu-item-208" class="menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-has-children menu-item-208"><a title="Contact">Contact</a>
<ul class="sub-menu">
	<li id="menu-item-311" class="menu-item menu-item-type-post_type menu-item-object-page menu-item-311"><a title="Location" href="#">Location</a></li>
	<li id="menu-item-106" class="menu-item menu-item-type-post_type menu-item-object-page menu-item-106"><a title="Email" href="#">Email</a></li>
</ul>
</li>
</ul>
</div>
</nav>


Iemand een idee wat wel werkt?
 
Laatst bewerkt:
In WP heb je bovenaan je menu "screen options" staan.
Daar "css classes" aanzetten en er eentje invullen op je laatste parent item.
En voor css zoiets als dit gebruiken.

.lastitem ul li{right:120px;}
 
Laatst bewerkt:
Zet je eigen vraag dan minstens op opgelost.

Overigens graag het denigrerende "Zal ik 't maar verklappen dan?" weghalen uit je laatste posting, want daar zitten de helpers niet op te wachten (worden zo weggezet als kneuzen/amateurs, en dat terwijl de vraag er pas 4 uur stond).
Maak er iets van als: "Ik heb het al kunnen vinden:"

Tijs.
 
Maak er maar een poll van. Als meer dan 50% die regel weg wil hebben haal ik 't wel weg.
Je kan het ook anders lezen.
 
Zet minstens even je vraag als opgelost.

Interpretaties van teksten zal ik (vanaf nu) via de moderatoren spelen, een poll is niet noodzakelijk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En voor css zoiets als dit gebruiken.
.lastitem ul li{right:120px;}
De class lastitem staat niet in je html...
Ik heb geen template css maar volgens mij kan het op deze manier
Code:
ul.athena-nav > li:last-child ul {
  top: ... /*wat je nu hebt*/
  right: 0;
}
ul.athena-nav > li:last-child ul ul {
  top: 0;
  right: 100%;
}
Met > li:last-child wordt de laatste li van het hoogste level geselecteerd.

Suc6. Have fun.

*edit Van mij mag die eerder genoemde regel weg.
 
Laatst bewerkt:
*edit Van mij mag die eerder genoemde regel weg.
Die is nu weg...

Met > li:last-child wordt de laatste li van het hoogste level geselecteerd.
Dat dacht ik ook maar toch doet het niks. Ik denk dat het wel klopt maar dat er iets anders voor dit resultaat zorgt.


(De class lastitem had ik later bijgemaakt.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan