Onbekende mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
105
Hoi beste speurneuzen,

Ik heb een probleem/vraag.
Onlangs nam ik plaats achter mijn computer met Windows 7.
Ik download VeraCrypt voor Windows op Codeplex (https://veracrypt.codeplex.com/wikipage?title=Downloads).
Hiermee ga ik aan het werk, maar het mislukt.
De boel wordt gedeleted en ik download opnieuw.
Na gedane arbeid sluit ik de computer af.

Enkele uren later check ik Thunderbird, mijn e-mail programma.

Tot mijn verbazing tref ik 2 mails, verzonden op of rond het tijdstip van
het downloaden van VeraCrypt met als afzender scanner@upcmail.nl, met als onderwerp Attached image. Er zit een bijlage bij, naar ik aanneem een afbeelding. Eén van mails heb ik geopend en het scherm is blanco. Achter aan staat 'mij<….@upcmail.nl> (op de puntjes staat mijn naam; UPC is thans Ziggo en mijn provider). Deze mails zou ik dus aan mezelf hebben verstuurd. Maar ik heb geen mails aan mezelf verstuurd. De afzender, scanner, doet me vermoeden dat hier iets automatisch is gegaan.

Wat is hier gebeurd? Is er een probleem met de beveiliging van de Windows computer?

Groeten,

Jan
 
Slaat die veracrypt sommige dingen op op in een kluisje of zo, dat zou het wel eens kunnen zijn. Wat te doen wat is dat voor rommel of??
 
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar op mijn werk kreeg ik ook mailtjes binnen, geadresseerd aan (of afkomstig van) scanner@<bedrijfsnaam>.nl
Is dus niet gerelateerd aan VeraCrypt, want dat gebruiken we hier niet.

Er was een intrigerend onderwerp bedacht, zoals "Price list" of iets over offerte, betalingsachterstand etc. om ons over te halen de bijlage te openen.
Die bijlage dus NOOIT openen, want de bijlage die bij de mail zat bevat malware, dus de mailtjes (liefst zo permanent mogelijk) verwijderen zonder de bijlagen te openen etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt voor je antwoord.
Blij dat het niets met Veracrypt te maken heeft en dat bij jullie zoiets ook is gebeurd. Dan zal het wel niet aan de beveiliging van mijn Windows computer liggen. Uiteraard heb ik de bijlagen niet geopend. Dat er troep in zat, dacht ik al.

Groeten,

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan