USB stick werkt in W7, niet in W8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
350
Heb een USB stick die niet wordt herkend in Windows 8. Hij vindt hem in Apparaatbeheer (geen foutmeldingen) maar ik kan hem nooit bereiken in Windows verkenner.

Op een andere PC (Windows 7) werkt hij wel, heb hem ook daar geformatteerd.

In apparaatbeheer de driver updaten hielp ook niet.
 
En met een file-manager ( bijv. Total Commander ) kun je de stick ook niet openen in Win8..?
 
Kijk eerst in Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) [maak het Schijfbeheer scherm maximaal groot, kijk zowel in het bovenste als in het onderste deelvenster] of de memory-stick daar te zien is. Mogelijk heeft de partitie op de memory-stick daar geen schijfletter (of een verkeerde, dus een conflict met een netwerkschijfletter etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En met een file-manager ( bijv. Total Commander ) kun je de stick ook niet openen in Win8..?
Nog niet geprobeerd.
Kijk eerst in Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) [maak het Schijfbeheer scherm maximaal groot, kijk zowel in het bovenste als in het onderste deelvenster] of de memory-stick daar te zien is. Mogelijk heeft de partitie op de memory-stick daar geen schijfletter (of een verkeerde, dus een conflict met een netwerkschijfletter etc.)

Tijs.
Vindt hij niet, dit vergeten te vermelden in de openingspost, had dit ook al getest.

Soms helpt het opnieuw opstarten van de machine.
Zou kunnen test het dit weekend uit, herstart mijn PC niet zo graag ;)
 
Het aan en uitzetten van een computer is sowieso 1x per week aan te bevelen.
 
Heb het geprobeerd met Total Commander & rebooten, gaat niet.

Heb nu op 3 verschillende Windows 7 PC's hem getest, werkt, niets speciaals moeten doen.

Dan getest op Windows 8.1 en 10, werkt niet.
 
Ik heb naast alle hierboven genoemde opties in 'gedachten' van alles en nog wat voorbij laten komen, maar het één leek mij nog onwaarschijnlijker dan het andere, vandaar dat ik niets noem, het zou alleen maar lachwekkend zijn.
Eerlijk gezegd : schiet mij maar lek!
 
Ik kan mij maar 1 mogelijke oorzaak voorstellen: de usb-controller van de stick is niet compatibel met Win 8 / 8.1 en 10 en als dat klopt ga je het niet oplossen.:rolleyes:
 
Ik kan mij maar 1 mogelijke oorzaak voorstellen: de usb-controller van de stick is niet compatibel met Win 8 / 8.1 en 10 en als dat klopt ga je het niet oplossen.:rolleyes:

Moet zoiets zijn, ik weet ook dat een USB stick uit het geheugen en de controller bestaat, dat zijn 2 aparte dingen. Vind het gewoon raar dat er USB sticks zijn die met de ene OS werken en met de andere niet, had hier nog nooit van gehoord. Maar de bewijzen zijn er wel IMHO, op zoveel verschillende PC's.

Hopelijk kunnen de makers hier iets aan doen....
Geen groot verlies trouwesn, stick van 1GB.
 
Een ding zou je nog kunnen proberen : bij een familielid o.i.d. in een 8.x of 10 machine doen.
Is het mogelijk een érg oude stick (> 5 jaar zo?)
 
Ik heb hier nog een 1 Gb stick van een jaar of 7-8 oud schat ik ( Disc-on-Key ) en die werkt( gelukkig ) overal op.
Dat ding gebruik ik veelal om firmware op m'n mediaspelers te flashen en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Nu met een paar 100 mp3's in de auto :thumb:
Ik denk dat het in de controller zit van betreffende stick. Soms kan een minieme afwijking van de usb-standaard al voor problemen zorgen, heb dat al meermaals meegemaakt.:(
 
Gelet op de capaciteit van de stick én het feit dat je tegenwoordig al een 8 of 16 gig stick kado krijgt bij de aanschaf van 3 i.p.v. 1 peperkoek(en), denk ik dat........... ;) :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan