Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Ik heb een vraag over het terugzetten van de computer naar de fabrieksinstellingen.

Op mijn computer was Windows 7 geïnstalleerd. Deze is een tijdje terug geupdate naar Windows 10.

De laatste tijd krijg ik regelmatig foutmeldingen. Ik heb al gezocht op internet, maar de oplossingen die er staan werken niet bij mij.

Naar mijn idee, is de computer eigenlijk iets te oud om foutloos te kunnen werken met Windows 10.

Nu zou ik graag terug gaan naar de fabrieksinstellingen, dat gaat volgens de gebruiksaanwijzing, met de toets F11.

Echter als ik F11 gebruik, wordt de computer schoon geïnstalleerd, maar met Windows 10 en niet met de originele Windows 7 versie.

Op de harde schijf staan nog wel de originele recovery partities.

Is er een mogelijkheid, om deze te starten, zodat ik mijn originele Windows 7 weer kan installeren?
 
Je schrijft het, maar ik krijg er nog niet direct de juiste beelden bij.
Als jij een machine hebt met daarop een fabrieks recovery partitie en die recovery betreft het originele OS (ic. Win 7) dan is het m.i. onmogelijk dat Win 10 wordt geïnstalleerd want toen jouw computer werd gebouwd / afgeleverd, bestond Windows 10 nog niet.
Die F11, staat dat in de handleiding van de machine?
Wat voor soort scherm / schermen komen naar voren als je bij het opstarten de F11 indrukt / welke opties heb je dan?
 
Ja, F11 staat in de gebruiksaanwijzing van de machine. Ik krijg de schermen van windiows 10, en kan kiezen uit herstellen van het gehele systeem, of herstellen van de partitie waar windows op staat. Maakt niet uit wat ik kies, windows 10 wordt hersteld.
Het lijkt erop, dat de recovery partitie ook is aangepast aan windows 10, anders begrijp ik er niks van.
 
Daar begin ik nu ook een beetje bang voor te worden al kan ik er geen logische verklaring voor vinden. In principe wordt zo'n (verborgen)recovery partitie door het starten van een tooltje, dat je dus moest activeren met F11, "aangeroepen" en een beetje afhankelijk van hoe een computerfrabikant dat verder vorm heeft gegeven, gaat er een automatisch herstelprogramma lopen.

Er is echter hoop denk ik. Leen van iemand een soortgelijke Windows 7 versie als die jij had. Start ermee op en installeer Windows schoon. Het serial / de key, vind je op een sticker ergens op je machine. Heel misschien werkt de fabrieksrecovery weer als je Win 7 even installeert (zonder aanvullende drivers etc. etc.) Laat Win 7 wel tijdens de installatie de C formatteren.

Ik kan niets anders / beters verzinnen dan dit. Iemand die meeleest?
 
Ik heb uiteindelijk een Windows 7 dvd gebruikt, om Windows 7 opnieuw te installeren. Ik ga dat later nog even proberen, of F11 nu wel goed werkt.
Als nu weer een recovery van Windows 10 start, weet ik dat de recovery partitie ook door Windows 10 wordt aangepast.

Ik ga dat morgen even testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan