Na opstarten maar één keer live mail inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
310
Hallo allemaal,

Ik heb nu toch zo iets vreemds:shocked:
Ik kan in mijn live mail maar 1 keer mail bekijken ( via de snelkoppeling alsook via de originele map ) en verder niet meer.
Hij gaat wel even 'denken' maar dat stopt dan weer.
Als ik de computer opnieuw opstart kan ik weer 1 keer inloggen etc.

Iemand een idee hoe dit kan ?
 
Microsoft geeft als advies om Windows Live Essentials te deinstalleren, computer herstarten en dan Windows Live Essentials opnieuw te installeren. Hiervoor dien je wel je mail en contacten eerst te exporteren, anders ben je dat allemaal kwijt.

Het volgende is voor een leek wellicht wat lastig maar maar kan je doen zonder alles kwijt te raken.
Open het register en ga op een 32-bit Windows naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\Microsoft\internet explorer\version vector

Voor een 64-bit Windows is dat de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\Wow6432Node\Microsoft\internet explorer\version vector

Kijk dan in het rechter venster wat er staat achter de naam IE.
Daar moet 8.000 staan.
Als daar iets anders staat of als dat leeg is kan je dat daar aanpassen.

Mocht je bij bovenstaande assistentie nodig hebben dan laat het hier maar even weten.
Ter illustratie:

IE.jpg
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord, maar hoe weet ik of ik 32 of 64 bit heb?
 
Kijk in de eigenschappen van "Deze computer":
Systeem.jpg

Daarnaast zal je die 2e sleutel gewoon niet hebben als je een 32-bit Windows hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Kun je mij vertellen hoe ik in het register kom ? Ik heb Windows 10.

"HKEY_LOCAL_MACHINE\software\Wow6432Node\Microsoft\internet explorer\version vector"
 
Laatst bewerkt:
Druk op de toetscombinatie Win+R en tik in: regedit
Klik dan op Ok.
 
Helemaal gelukt Edmoor!

Er stond 9.0000....! Aangepast en alles werkt weer als vanouds.

Heel erg bedankt :thumb:
 
Graag gedaan :)
 
Helaas nog niet opgelost.....

Sinds eergisterenavond krijg ik helemáál geen mail meer binnen op de PC en wel op mijn telefoon:shocked:( daarom weet ik wat ik mis )
Ook niet na het opstarten!!

Zou ik nu live mail moeten verwijderen en opnieuw installeren? En zo ja: hoe moet ik dit doen?
 
Zet eerst die 9.000 eens terug en kijk of je dan wel weer mail binnen krijgt. Dan weet je in ieder geval of het daar aan ligt of niet.
 
Hai, teruggezet maar mail komt niet binnen.

Mijn andere live account geeft nu deze foutmelding: serverfout 0x80070057 :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig AVG als antivirus programma? Schakel daarin dan de email scanner eens uit.
 
Ik heb inmiddels het account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu goed.
Probleem is dus opgelost. Nog bedankt voor de moeite :thumb:
 
Tijd voor een ander programma denk ik want live mail werkt niet meer vanaf juni 2016.
 
Outlook van Office is niet gratis, vandaar dat ik die andere 2 noemde.
Outlook.com is wel gratis maar een webmail client in plaats van een desktop client.
Wat je zelf wil uiteraard :)
 
Tijd voor een ander programma denk ik want live mail werkt niet meer vanaf juni 2016.


Raar dat ik dat hier moet lezen! Ben je wel dankbaar hoor, maar als je hier niet komt hoe moet je dit dan weten ?
Geldt dit trouwens ook voor Hotmail ?

Ik heb inmiddels via mijn provider een kpnmail account aangemaakt :thumb:
 
Nee hoor.
Vanaf eind juni 2016 zal Windows Live Mail 2012 niet langer e-mailberichten, contactpersonen en agenda’s synchroniseren van e-mailaccounts die in @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen. Deze e-mailaccounts worden aangestuurd door Outlook.com.Wat moet ik doen?
Je blijft toegang houden tot je e-mails via een webbrowser op www.outlook.com. Als je graag een andere mail-app van Microsoft wilt gebruiken, kun je het volgende overwegen:

• Aanbevolen: gebruik de Mail-app die met Windows 10 meegeleverd wordt. Deze biedt functies zoals het koppelen van mailboxen van meerdere accounts, biedt een persoonlijk en vertrouwd uiterlijk en het geeft je de volle kracht van het Windows 10 platform.
• Gebruik de Mail-app die is ingebouwd in Windows 8 en 8.1.
• Gebruik een webbrowser om via www.outlook.com naar je postvak te gaan.

Je kunt ook de complete Outlook-app gebruiken om met je Outlook.com-account te verbinden, door te profiteren van een gratis proefperiode van één jaar voor O365 Personal. Deze aanbieding is alleen voor Outlook.com-klanten die zijn getroffen door deze wijziging. Klanten die Windows Live Mail tussen januari en maart 2016 actief hebben gebruikt, hebben een e-mailbericht over de veranderingen en een aanbieding voor Office 365 Personal ontvangen. Raadpleeg dit bericht voor een link om van deze promotie gebruik te maken.

Hier staat alles :
http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-sync/windows-live-mail-2012-synchronisatie-met/7ff3038d-c9d4-4778-8ddd-64feedafc7af
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan